۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶
تغییر ارزش دارایی های شرکت های بورسی هیچ تناسبی با تغییرات نرخ ارز ندارد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

تغییر ارزش دارایی های شرکت های بورسی هیچ تناسبی با تغییرات نرخ ارز ندارد

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پیش بینی ما این است که متناسب با تغییرات نرخ ارز و سود آوری متاثر از نرخ های ارز مرکز مبادله، بازار سرمایه روند رو به رشدی خواهد داشت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا پور ابراهیمی، با بیان اینکه نگاه مردم به بازار سرمایه باید بر مبنای یک نگاه بلند مدت باشد، بیان کرد: اگر افرادی یک نگاه کوتاه مدت به بازار سرمایه دارند حتما باید به اندازه همین نگاه، ریسک پذیر باشند.

وی با بیان اینکه جنس بازار سرمایه از جنس نوسانات است، بیان کرد:شاخص در بازار سرمایه ممکن است براساس یک خبر افزایش و یا کاهش پیدا کند بنابراین این فرآیند یک فرآیند طبیعی در بازار سرمایه قلمداد می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:حوزه بازار سرمایه یک حوزه متنوع است و مردم می توانند هم در بحث اوراق بهادار پر ریسک و هم کم ریسک و هم بدون ریسک سرمایه گذاری کنند. بنابراین ما باید به مردم توضیح دهیم که بازار سرمایه فعلی دو الی سه نوع ظرفیت دارد.

وی با بیان اینکه مردم و علاقه مندان به حضور در بازار سرمایه باید متناسب با ظرفیت های موجود در این بازار دست به سرمایه گذاری بزنند، ادامه داد: بنابراین ما باید ابتدا این موضوع را در بین مردم جا بیاندازیم که نمی شود با ریسک کم در بازار سرمایه درآمد زیادی را کسب کرد و قاعده بازار سرمایه بر این مبنا نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل درونی بازار سرمایه بیان کرد: بازار سرمایه با توجه به شرایط فعلی کشور، ظرفیت رشد بسیار بالایی دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تغییرات قیمت دارایی های شرکت های بورسی هیچ تناسبی با شرایط تغییرات نرخ ارز در کشور ندارد و بعضا درآمدهای تعدیلی آن که با تغییرات نرخ مرکز مبادله انجام شده، تناسبی با درآمدهایی که در این بخش پیش بینی می شود، ندارد و این بدین معناست که بازار سرمایه ظرفیت رشد دارد. لذا پیش بینی می کنیم که به تدریج این انطباق انجام می شود. طبیعا این اتفاق باید متناسب با هر شرکت رخ دهد و تاثیر آن متفاوت خواهد بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیش بینی ما این است که متناسب با تغییرات نرخ ارز و سود آوری متاثر از نرخ های ارز مرکز مبادله، بازار سرمایه روند رو به رشدی خواهد داشت.

کد خبر: ۲۲۹٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha