۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۱
یک هزار و ۴۴۳ دستگاه شتاب نگار در سطح کشور وجود دارد
نماینده شتاب نگاری مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی:

یک هزار و ۴۴۳ دستگاه شتاب نگار در سطح کشور وجود دارد

زنجان- نماینده حوزه شتاب نگاری مرکز تحقیقات راه،مسکن و شهرسازی، از وجود یک هزار و ۴۴۳ دستگاه شتاب نگار در سراسر کشور خبر داد و گفت: از دهه هفتاد موضوع نصب شتاب نگارها در حال پیگیری است.

به گزارش بازار و به نقل از راه و شهرسازی زنجان،محمد هادی احمدی، با بیان اینکه از دهه هفتاد موضوع نصب شتاب نگارها در حال پیگیری است،گفت:هر ساله برنامه افزایش ایستگاهها در سطح کشور بنا به بررسی های به عمل آمده و به منظور ایجاد تعادل در توزیع شتاب نگارها در مراکز جمعیتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه مهمتر از تعداد دستگاه‌های شتاب نگار موضوع مانیتورینگ و راه‌اندازی سامانه پاسخ سریع است، اظهار کرد: امیدواریم مسئولان استانی توجه ویژه ای به این امر داشته باشند.

نماینده حوزه شتاب نگاری مرکز تحقیقات راه،مسکن و شهرسازی،با بیان اینکه بر اساس جمعیت ساکن در شهرها و اهمیت مناطق مورد نظر مکان یابی انجام می شود،گفت: خوشبختانه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

احمدی به اهداف افزایش تعداد ایستگاهها اشاره کرد و بیان داشت: هدف از افزایش تعداد ایستگاهها و بروز رسانی آنها، کاهش زمان جمع آوری داده ها و شناسایی مناطق بحرانی در زمان وقوع زلزله و گسیل نیروهای امدادی در کوتاهترین زمان به مناطق هدف است.

وی از وجود یک هزار و ۴۴۳ دستگاه شتاب نگار در سراسر کشور خبر داد.

نماینده حوزه شتاب نگاری مرکز تحقیقات راه،مسکن و شهرسازی با بیان اینکه چهار دستگاه نسل جدید شتاب نگار به مجموعه ایستگاه های شبکه شتاب نگاری زنجان افزوده شد، گفت: با افزایش دستگاه‌های جدید، تعداد ایستگاه‌های شبکه شتاب نگاری استان به ۴۰ ایستگاه افزایش یافت.

کد خبر: ۲۲۹٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha