۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳
تأمین خطوط منظم دریایی با آفریقا در دستور کار است
سرپرست سازمان توسعه تجارت:

تأمین خطوط منظم دریایی با آفریقا در دستور کار است

ضیغمی، سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت: ما در حوزه ارتباط تجاری با کشور عمان و آمریکای لاتین و آفریقا بحث تأمین امکانات زیرساختی و لجستیکی و خط و خطوط منظم دریایی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

به گزارش بازار، مهدی ضیغمی معاون وزیر صمت و سرپرست سازمان توسعه تجارت، درخصوص موانع توسعه تأمین خطوط منظم دریایی با آفریقا در دستور کار استترانزیتی در ایران اظهار کرد: معمولاً یک سری از فرصت‌ها وجود دارند که به دلیل تمرکز بر سایر گزینه‌ها از آن‌ها غافل شدیم.

وی افزود: برای مثال ما همیشه به استفاده از ظرفیت کریدور شمال به جنوب تأکید داریم اما از کریدور شرق به غرب که در دسترس تر بوده و زیرساخت‌های آن هم در کشور موجود است غافل شدیم و نسبت به تسهیل قوانین و مقررات که موجب افزایش استفاده از این کریدور شود بی توجه بودیم.

سرپرست سازمان توسعه تجارت در رادیو گفت وگو، توسعه روابط و همکاری تجاری با کشورها و برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی و پذیرش هیئت‌های تجاری در ایرانرا یک ظرفیت و فرصت ویژه دانست و گفت: ۵۵ درصد از مهمانانی که در نمایشگاه «ایران اکسپو» شرکت کرده بودند برای اولین بار بود که به ایران می‌آمدند و در این نمایشگاه با پتانسیل صنعتی و تجاری و فناوری ایران آشنا شدند درحالیکه به دلیل تبلیغ بد غربی‌ها از ایران تصور خوبی از کشورمان در حوزه توسعه یافتگی صنعتی نداشتند.

ضیغمی از رویکرد جدید سازمان توسعه تجارت به افرایش بازارهای صادراتی و افزایش گروه‌های کالای صادراتی و تمرکز بر خدمات فنی و مهندسی سخن گفت و اظهار کرد: این رویکرد و تحقق هدفگذاری‌ها منجر به افزایش تراکنش‌های تجاری بین تجار داخلی و خارجی می‌شود.

معاون وزیر صمت یادآور شد: هدفگذاری ما برای رویداد «ایران اکسپو» حدود ۱ میلیارد دلار بود که امیدواریم با پیگیری‌ها محقق شود ضمن اینکه در حوزه ارتباط با کشور عمان و آمریکای لاتین و آفریقا نیز بحث تأمین امکانات زیرساختی و لجستیکی و خط و خطوط منظم دریایی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

کد خبر: ۲۲۹٬۴۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha