۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲
نمادهای شاخص ساز و نوسانات نرخ ارز؛ مهمترین دلایل رشد امروز شاخص بورس
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

نمادهای شاخص ساز و نوسانات نرخ ارز؛ مهمترین دلایل رشد امروز شاخص بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز، دوشنبه در یک روند رو به رشد با افزایش بیش از ۲۶ واحد همراه شد و ارزش و حجم بازار هم افزایش قابل توجهی داشت.

به گزراش بازار، نوید شفیعی، کارشناس بازار سرمایه درباره مهمترین عوامل رشد بازار سهام گفت: ارزندگی بیشتر سهام‌های شاخص ساز و بزرگ که هم به تناسب قیمت و سودسازی شرکت‌ها و هم به لحاظ نموداری در محدوده‌های خوب قیمتی قرار گرفتند یکی از مهمترین عوامل رشد امروز بازار بود که باعث شد خریداران در محدوده‌های حمایتی اقدام به خرید کنند و فروشندگان از فروش خود عقب نشینی کنند.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین به سبزشدن گروه خودرو پیرامون اخبار مثبت منتشر شده در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت:این موضوع مثل یک موتور محرک باعث رشد سایر صنایع و گروه‌ها شد.

شفیعی افزود: نوسانات نرخ ارز طی روزهای اخیر هم عاملی برای رشد بازار سرمایه بود.

نوید شفیعی ادامه داد: همچنین امروز نامه دبیر کل کانون کارگزاران بورس به معاون اول رییس جمهور مبنی بر درخواست بازبینی در مصوبه اخیر نرخ خوراک پتروشیمی‌ها منتشر شد.

وی گفت :انتشار این نامه باعث ایجاد خوشبینی در بین سهامداران به دلیل احتمال تعدیل نرخ خوراک پتروشیمی‌ها شد و اکثر پتروشیمی‌های متانولی و اوره‌ای که از این مصوبه تاثیر می‌گیرند امروز در محدوده مثبت معامله شدند.

کد خبر: ۲۲۹٬۴۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha