۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
شاهد گام های عملی تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه دارو هستیم
رییس سازمان غذا و دارو:

شاهد گام های عملی تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه دارو هستیم

شانه ساز، رییس سازمان غذا و دارو گفت: در زمینه تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در حوزه دارو، شاهد گام های عملی بوده و کشوری هستیم که از ذخایر مادی و معنوی زیادی از جمله نفت و مشتقات نفتی بهره مندیم اما بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری باید از خام فروشی فاصله بگیریم که در حوزه صنعت دارو شاهد تحقق این هدف مهم هستیم.

به گزارش بازار به نقل از وزارت بهداشت، محمدرضا شانه در آیین افتتاح فاز اول نخستین شهرک مواد موثره دارویی خاورمیانه در استان مرکزی، اظهار داشت: کشور ما پتانسیل های فراوانی دارد که یکی از آنها، همکاری و هماهنگی همگانی برای مدیریت و کنترل کرونا است. در شرایط کنونی، مدیریت منجسم، چالاک و چابک در حوزه کرونا را مشاهده می کنیم و بر خلاف باور بسیاری از افراد، توانستیم کار تیمی را از راس کشور تا استانها انجام دهیم.

وی افزود: ایران ظرف ۴۵ روز از یک کشور وابسته در زمینه اقلام کرونا مانند مواد ضدعفونی کننده، ماسک، لباس محافظتی و کیت آزمایشگاه با همکاری نهادهای مختلف از جمله وزارت بهداشت و صمت به یک تولید کننده قوی، تبدیل شد.

معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو یادآور شد: با بهره برداری از واحدهای جدید در صنایع دارویی می توانیم شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه ارزش افزوده باشیم و با استفاده از دانش جوانان کشور، می توانیم از یک کشور صادر کننده نفت و محصولات پتروشیمی، به کشوری تبدیل شویم که دنیا را در حوزه دارو، به خودمان وابسته کنیم.

شانه ساز تصریح کرد: وزیر بهداشت جزو معدود وزرایی است که علاوه بر فعالیت به عنوان هیات علمی دانشگاه، مسئولیت اداره بنگاه های دارویی را بر عهده داشته و علاقه مندی زیادی به تقویت و خودکفایی تولید مواد اولیه و حد واسط دارویی در کشور دارد و از زمانی که در سازمان برنامه و بودجه مسئولیت داشت، جلسات زیادی با مجموعه های داخلی و خارجی برای تقویت مواد اولیه و حد واسط دارویی برای ارزش افزوده بیشتر برگزار می شود.

کد خبر: ۲۲٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha