۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
همکاری خوب مودیان رشد ۲۰ درصدی اظهارنامه ها را در پی داشت
سخنگوی سازمان امور مالیاتی:

همکاری خوب مودیان رشد ۲۰ درصدی اظهارنامه ها را در پی داشت

سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: مجموع کل اظهارنامه تکمیل شده تبصره ماده ۱۰۰ با رشد بیش از ۲۹ درصدی مواجه بوده است.

به گزارش بازار، مهدی موحدی بک نظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه مهلت ارائه اظهارنامه و استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم پایان خرداد ماه امسال بود و پس از آن تمدید نشد، متذکر شد: طبق آخرین آمار، مجموع کل اظهارنامه‌هایی که تاکنون توسط مودیان به سازمان امور مالیاتی تسلیم شده است، یک میلیون و ۳۶۲ و ۵۰۷ فقره است.

موحدی بک نظر افزود: مجموع کل اظهارنامه تکمیل شده تبصره ماده ۱۰۰، برابر با ۳ میلیون و ۹۸۶ هزار و ۹۳۸ فقره است که با این حساب مجموعه تبصره ماده ۱۰۰ و اظهارنامه مالیات اصناف و مشاغل که برای عملکرد سال گذشته ارائه شده است، برابر با رقم ۵ میلیون و ۳۴۹ هزار و ۴۴۵ فقره می‌شود که در مقایسه با سال گذشته رشد حدود ۹۰۰ هزار فقره‌ای داشته و رکوردی بی‌نظیر است.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی توضیح داد: سال گذشته مجموعه تبصره ماده ۱۰۰ و اظهارنامه مالیات اصناف و مشاغل حدود ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار فقره بود که حدود ۳ میلیون و ۸۸ هزار فقره استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ بوده و یک میلیون و ۳۰۰ هزار مورد هم اظهارنامه بوده است؛ بنابراین شاهد رشد بیش از ۲۰ درصدی مودیانی که در حوزه مشاغل به تعیین تکلیف مالیاتی عملکرد سال گذشته‌شان پرداخته‌اند، هستیم و مجموع کل اظهارنامه تکمیل شده تبصره ماده ۱۰۰ با رشد بیش از ۲۹ درصدی مواجه بوده است.

موحدی بکنظر متذکر شد: مالیات ۵۰ درصد از مودیانی که در قالب فرم تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کرده‌اند، صفر اظهار شده است، به این معنی که از ۵۰ درصد اصناف خرد برای عملکرد سال ۱۴۰۱ مالیاتی اخذ نشده است. همچنین ۹۰ درصد صاحبان اصناف و مشاغل، مالیات زیر ۱۰ میلیون تومان برای عملکرد سال گذشته خود اظهار کرده‌اند

کد خبر: ۲۲۹٬۳۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha