۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
۳۰۰ تا ۳۳۸ هزار تومان به پایه حقوق کارگران اضافه شد
رئیس کارگروه مزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار:

۳۰۰ تا ۳۳۸ هزار تومان به پایه حقوق کارگران اضافه شد

توفیقی، رئیس کارگروه مزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار از افزایش ۴۲.۵ درصدی حداقل دستمزد سال ۹۹ کارگران در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، «فرامرز توفیقی» گفت: حق مسکن از ۱۰۰ هزار به ۳۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

وی همچنین ضمن اشاره به نرخ پایه سنوات کارگران اظهارداشت: بواسطه سابقه شناور کارگران به دلیل عدم اجرای ماده هفت قانون کار طبق معمول کارگران در یک بنگاه ثبات و دوام سابق را ندارند و جابجایی های شغلی بسیار زیادی اتفاق می افتد که در آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم به صراحت قید می شود بیش از ۳۰ درصد کارگران سابقه شناور دارند.

رئیس کارگروه مزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار گفت: یکی از دغدغه های جدی جامعه کارگری همین بحث نرخ پایه سنوات بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ هزار تومان از نرخ پایه سنوات برداشته شد، افزود: حداقل دستمزد سال ۹۹ که ۲۱ درصد افزایش یافته بود پنج درصد به آن اضافه شد و آیتم حداقل دستمزد به ۲۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

توفیقی اظهارداشت: سرجمع حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۹ با احتساب نرخ پایه سنوات ۱۰۰ هزار تومانی که ۷۵ هزار تومان برداشته شد، حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی وبن ۴۰۰ هزار تومانی چیزی حدود ۴۲,۵ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه در مجموع به حقوق پایه کارگران چقدر اضافه شده است، گفت: کارگران مجرد و بدون فرزند ۳۰۰ هزار تومان، کارگر متاهل با یک فرزند ۳۱۹ هزار تومان وکارگر دارای دو فرزند ۳۳۸ هزار تومان اضافه شده است.

رئیس کارگروه مزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار افزود: حداقل بگیر ها در حال حاضر دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، کارگر با یک اولاد دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و کارگر با دو اولاد بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافتی دارد.

کد خبر: ۲۲٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha