۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
اولویت‌های اقتصادی برنامه هفتم دستور جلسات کمیسیون اقتصادی مجلس
رئیس کمیسیون اقتصادی عنوان کرد

اولویت‌های اقتصادی برنامه هفتم دستور جلسات کمیسیون اقتصادی مجلس

بررسی اولویت‌های اقتصادی برنامه هفتم توسعه با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و شماری از کارشناسان اقتصادی محور جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس بود.

به گزارش بازار، در این جلسه شرکت کنندگان در باره راه‌های تحقق رشد اقتصادی و اولویت‌های اقتصادی لایحه برنامه هفتم بحث و تبادل نظر کردند.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در این نشست محورهای مهم احکام برنامه هفتم توسعه بررسی شد و مقرر شد بر اساس برنامه زمانبندی طی هفته‌های آینده به صورت ویژه این نشست‌ها با حضور مسولان دولت و کارشناسان اقتصادی برگزار شود.

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ابراز امیدواری از برگزاری این نشست‌ها برای اجرایی شدن و تفاهم ملی میان ارکان حاکمیت در بخش دولت، مجلس، اندیشکده‌ها، مراکز دانشگاهی و تخصصی افزود: انتظار این است که با همین قاعده گذاری و روشی که دولت در پیش گرفته با همکاری مجلس و اندیشمندان به ارتقاء سند توسعه‌ای کشور کمک کنیم، زیرا اهداف آن در شرایط کنونی اهمیت بسیار زیادی دارد.

چگونگی تحقق رشد ۸ درصدی اقتصادی در لایحه برنامه هفتم از دیگر محورهای این نشست بود. در این جلسه مقرر شد دبیرخانه این نشست تخصصی با محوریت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تشکیل شود تا همه صاحبنظرانی مباحث تخصصی خود را در حوزه سیاست‌های ارزی، بازار سرمایه، سیاست‌های پولی و شاخص‌های مهم در حوزه اقتصادی ارائه کنند تا مجموعه این پیشنهادها و دیدگاه‌ها در قالب کارگروه مشترک جمع‌بندی شود.

کد خبر: ۲۲۹٬۰۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha