۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
 ارزش اپل به بیش از ۳ هزار میلیارد دلار رسید

ارزش اپل به بیش از ۳ هزار میلیارد دلار رسید

سود سهام اپل در شرایطی افزایش یافته است که ارزش سهام شرکت‌های فناورانه با اتکا بر تصمیم فدرال رزرو مبنی بر کند کردن روند افزایش نرخ بهره، رو به افزایش گذاشته است.

به گزارش بازار، ارزش بازار سهام شرکت اپل روز جمعه برای اولین بار با ارزشی بیش از ۳ هزار میلیارد دلار به معاملات پایان داد. به نظر می‌آید بهبود وضعیت تورم و سرمایه‌گذاری روی توانایی‌های اپل در توسعه خود در بازارهای جدید توانسته ارزش این شرکت را به اوج برساند.

داده‌های شرکت رفینیتیو نشان می‌دهد ارزش سهام ارزشمندترین شرکت جهان با جهشی ۲.۳ درصدی به ۱۹۳.۹۷ دلار رسید و ارزش بازار آن با عبور از ۳ هزار میلیارد دلار، به ۳.۰۵ هزار میلیارد دلار رسیده است. پیش از این تنها در ابتدای سال ۲۰۲۲ بود که ارزش بازار سهام اپل برای مدتی کوتاه به بالاتر از ۳ هزار میلیارد دلار رسید.

آخرین گزارش ۳ ماهه اپل در ماه می نشان می‌دهد درآمد و سود این شرکت کاهش یافته است، اما هنوز بالاتر از انتظارات تحلیل‌گران است. دستاورد ۳ هزار میلیارد دلاری اپل مدیون رونمایی ماه گذشته این شرکت از هدست واقعیت افزوده جدیدی است که پرریسک‌ترین محصول این شرکت از زمان معرفی آی‌فون تاکنون به شمار می‌رود.

از آن زمان تاکنون ارزش سهام اپل ۷ درصد افزایش یافته است. درحال حاضر ۴ شرکت آمریکایی دیگر در جهان هستند که ارزش آنها بالای یک میلیارد دلار است، شرکت‌های آلفابت، مایکروسافت، آمازون و انویدیا.

کد خبر: ۲۲۹٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha