۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵
سهم ۲ درصدی حوادث ناشی از کار در معادن
معاون روابط کار وزارت تعاون عنوان کرد

سهم ۲ درصدی حوادث ناشی از کار در معادن

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حوادث ناشی از کار در حوزه معدن در سال‌های گذشته به طور متوسط ۲ درصد بوده است.

به گزارش بازار، علی‌حسین رعیتی‌فر در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری ارتقای ایمنی معادن کشور بین وزارت صمت، وزارت تعاون و سازمان ایمیدرو افزود: آمار حوادث ناشی از کار در کشور درمقایسه با میانگین جهانی کمتر است.

وی گفت: سال گذشته درمقایسه با سال ۱۴۰۰ شاهد اُفت قابل ملاحظه آمار فوتی‌ها و جرح و مصدومیت کارگران بودیم که فقط آمار کاهش فوتی‌ها به ۱۱ درصد رسید.

این مقام مسئول افزود: در سال ۱۴۰۰ هشت‌هزار و ۹۰۰ حادثه ناشی از کار در کشور به ثبت رسید که ۷۸۰ فوتی به دنبال داشت، این آمار در سال گذشته به ترتیب به هفت‌هزار و ۹۰۰ حادثه و ۷۱۱ فوتی کاهش یافت.

وی درخصوص حوادث معدنی گفت: این حوادث هرچند اندک است، اما به‌طور معمول بُعد جهانی و بازتاب بین‌المللی پیدا می‌کند و براین اساس مهم است.

رعیتی‌فر افزود: در سال‌های گذشته به طور متوسط ۲ درصد حوادث ناشی از کار در حوزه معدن اتفاق افتاد که درمقایسه با سهم ۳۸ درصدی حوادث منجر به فوت در بخش ساختمان و سهم ۳۷ درصدی همین آمار در بخش صنعت، اندک است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۵ مورد فوتی و در سال گذشته ۳۲ نفر فوتی در حوادث معدنی کشور به ثبت رسید.

وی با اشاره به ۱۴ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از معادن در سال گذشته که امسال ۵۰ درصد دیگر به این آمار اضافه خواهد شد، افزود: درتلاشیم حوادث ناشی از کار در حوزه معدن را از ۲ درصد فعلی به یک درصد کاهش دهیم که ارتقای مباحث آموزشی در این راستا بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

کد خبر: ۲۲۹٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha