۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
وام خرید مسکن با هزینه ۱۷۰ میلیونی اوراق و اقساط نجومی به گرانفروشی دامن می زند
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

وام خرید مسکن با هزینه ۱۷۰ میلیونی اوراق و اقساط نجومی به گرانفروشی دامن می زند

ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفـت: با شیوه فعلی وام مسکن و بازپرداخت سنگین آن تنها بهانه‌ای به دست صاحب‌خانه‌ها و ملاک‌ها می‌دهیم تا به واسطه آن مجددا به آتش گرانی بدمند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری، با اشاره به افزایش وام خرید مسکن گفت: طبق اخبار منتشر شده بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار وام خرید مسکن در تهران به همراه وام جعاله به ۹۶۰ میلیون تومان رسیده که البته برای این مبلغ متقاضیان باید برگ اوراق تهیه کنند که با نرخ امروز حدود ۱۷۰ میلیون تومان، هزینه دارد.

نماینده مردم کردکوی، بندر ترکمن و بندرگز و گمیشان در مجلس ادامه داد: در صورت کسر مبلغ خرید برگ اوراق از وام مسکن، حدود ۷۹۰ میلیون تومان به متقاضی می‌رسد. در بازار مسکن فعلی تهران با نرخ میانگین متری حدود ۶۰ میلیون تومان خریداران باید برای تهیه خانه ۵۰ متری حدود ۳ میلیارد تومان پرداخت کنند؛ لذا مبلغ وام به تنهایی برای خرید واحدی ۱۶ متری کافی است. ضمن اینکه باید ماهانه بیش از ۱۹ میلیون پرداخت کنند که رقم هم برای اکثر مردم با این حجم از گرانی کالاها غیر ممکن است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مبلغ بازپرداخت سنگین وام خرید مسکن موجب شده افراد کمی توان استفاده از این وام را داشته باشند؛ اظهار کرد: بهتر است وام‌ها به ساخت مسکن سوق پیدا کند تا عرضه واحدها بیشتر شود چرا که تنها در این صورت بازار مسکن کنترل می‌شود. با شیوه فعلی وام مسکن و بازپرداخت سنگین آن تنها بهانه‌ای به دست صاحب‌خانه‌ها و ملاک‌ها می‌دهیم تا به واسطه آن مجددا به آتش گرانی بدمند.

کد خبر: ۲۲۸٬۹۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha