۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
در شرایط رشد منفی اقتصاد، چگونه نرخ بیکاری کاهش یافته است
نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس:

در شرایط رشد منفی اقتصاد، چگونه نرخ بیکاری کاهش یافته است

حسینی، نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس، گفت: امروزه به دلیل عدم رشد اقتصادی و کاهش درآمد سرانه، شاهد کاهش رفاه اجتماعی هستیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه‌ملت، شمس الدین حسینی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۸ خردادماه) مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بدون شک با توجه به شرایط تحریمی و رکود ناشی از کرونا، اداره کشور دشوار است اما این موضوع دلیلی برای عدم توجه به مولفه های اقتصادی نمی شود.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: طی ۷ سال گذشته اقتصاد رشد نداشته و جمعیت کشور ۱.۴ درصد افزایش یافته و همچنین درآمد سرانه کاهش داشته، این موضوع سبب افزایش فشار بر مردم شده است.

وی ادامه داد: همچنین ضریب جینی نیز افزایش داشته که این موضوع به علاوه نکات یاد شده موجب کاهش رفاه اجتماعی شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به ارائه گزارش از سوی برخی از مسئولان، گفت: چطور می شود طی ۷ سال تولید رشد نکرده باشد اما بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار شغل به وجودآمده باشد.

حسینی افزود: چطور می شود اقتصاد رشد منفی داشته اما نرخ بیکاری از ۱۲ درصد به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی، افزود: بیانیه ۳ بندی رهبر انقلاب در خصوص سهام عدالت متصل به بیانیه ۸ بندی ایشان در موضوع یاد شده است لذا به نظر می رسد برخی از اقدامات صورت گرفته در خصوص آزادسازی سهام عجولانه است.

وی ادامه داد: در واقع این اقدامات عجولانه سبب از بین رفتن حدودی سهام و آسیب دیدن مردم خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: بنابراین درخواست می شود در توزیع سهام عدالت و آزادسازی این موضوع طوری رفتار شود که مشکلی صورت نگیرد. همچنین نباید از یاد برد با توجه به شرایط بازار مالی، امکان تامین مالی برای تولیدکنندگان وجود دارد لذا مسئولان باید توجه جدی به این حوزه داشته باشند.

کد خبر: ۲۲٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha