۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
حقوق دولتی معادن به کرمان اختصاص یابد
مدیرکل سازمان صمت استان کرمان:

حقوق دولتی معادن به کرمان اختصاص یابد

کرمان - حسینی نژاد، مدیرکل سازمان صمت استان کرمان خواستار اختصاص حقوق دولتی معادن به استان کرمان شد.

مهدی حسینی نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار بیان کرد: استان کرمان بخش قابل توجهی از معادن کشور را در خود جای داده است و بعد از کشاورزی معادن مهمترین سهم در اشتغال را دارد و در برخی از شهرستانهای شمالی استان کرمان معدنکاری شغل اصلی مردم محسوب می شود.

وی به معادن گسترده زغالسنگ و فولاد در شمال استان و معادن سنگ آهن در رفسنجان و شهرستانهای مختلف استان و معادن سنگهای قیمتی اشاره کرد و افزود: ۷۰ درصد از ذخایر معادن کرومیت کشور در کرمان قرار دارد و در خصوص ذخایر فولاد و مس نیز کرمان جزو ذخیره گاه های معدنی مهم در خاورمیانه محسوب می شود.

وی افزود: در این شرایط باید توجه بیشتری به این بخش شود و به خصوص به سرمایه گذاران و معدنکاران باید نگاه حمایتی شود تا نیاز معدنی کشور را تامین کنند.

وی گفت: سعی شده است از خام فروشی در کرمان پرهیز شود و در این زمینه توسعه صنایع وابسته به معادن در کرمان در دستور کار بوده است و حالا کرمان قطب تولید مس و فولاد در کشور محسوب می شود.

۸۰ هزار نفر در معادن کرمان مشغول به کار هستند

مدیرکل سازمان صمت استان کرمان افزود: در خصوص سایر محصولات معدنی نیز باید به سمت ایجاد زنجیره تولید و جلوگیری از خام فروشی پیش برویم و در این زمینه جذب سرمایه گذار و توسعه صنعتی بسیار مهم است.

وی گفت: ۴۰ ماده معدنی و ۸ میلیون تن ذخیره معدنی در کرمان شناسایی شده است که سرمایه بزرگی برای استان محسوب می شود.

مدیرکل سازمان صمت استان کرمان ادامه داد: یکی از مسائلی که باید مد نظر باشد اختصاص حقوق دولتی معادن به کرمان باشد و در این صورت شاهد روند مطلوب تاثیر معادنبر توسعه استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: هم اکنون هزار و ۸۰۰ معدن در استان فعال است و ۸۰ هزار نفر نیز در این معادن مشغول به کار هستند.

کد خبر: ۲۲۸٬۹۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha