۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
 ۴۰ درصد تولید زیتون کشور متعلق به زنجان است
استاندار زنجان:

۴۰ درصد تولید زیتون کشور متعلق به زنجان است

زنجان - استاندار زنجان با اشاره به کیفیت بسیار بالای زیتون استان از تولید ۴۰ درصد زیتون مورد نیاز کشور در زنجان خبر داد و گفت: متاسفانه نامی از زیتون زنجان در کشور وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار بازار، فتح الله حقیقی صبح یکشنبه در جلسه ستاد رفع موانع تولید زنجان در محل اتاق بازرگانی استان گفت: عرصه‌های مختلف تولیدی، صنعتی و اداری در کشور نیازمند جهش و تولید است و باید چابک سازی در این زمینه‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه شرایط امروز کشور بسیار حساس است و باید همه برای تحقق شعار سال حرکت جهادی داشته باشیم، اظهار کرد: استان زنجان بیش از ۶۰ هزار بافنده فرش دستباف دارد و با این وجود فرش زنجان به نام استان‌های دیگر صادر می‌شود و باید این مشکل حل شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه محصول زیتون استان زنجان دارای کیفیت خوبی است، گفت: ۴۰ درصد تولید زیتون کشور متعلق به استان است ولی همچنان نامی از زیتون استان در کشور وجود ندارد.

مدیران از حاشیه پردازی دوری کنند
حقیقی،تاکید کرد: اگر به دنبال ایجاد شهرک تخصصی زیتون در گمرک استان هستیم باید اتاق بازرگانی استان طرح و برنامه بیاورد.

وی افزود: همه مدیران استان باید از ورود به حاشیه پرهیز کنند و تمام وقت و پتانسیل خود را برای پیشبرد برنامه‌ها به کار بگیرند.

استاندار زنجان افزود: با مدیران حاشیه ساز برخورد جدی خواهد شد و مدیری که کار خود را رها کرده و حاشیه پردازی کند را تغییر خواهیم داد.

حقیقی ابراز کرد: تحقق اهداف شعار سال از الزامات تیم مدیریتی استان  است و  برای تحقق شعار سال باید اقدام اساسی انجام بدهیم و در این میان باید گرفتار کار شده و به حاشیه نپردازیم.

وی گفت: تحقق جهش تولید با شعار محقق نمی‌شود و  شعار سال باید به شکل جامع و هدفمند عملیاتی شود و برای جذب سرمایه گذاری دستگاه‌های اجرایی از موازی کاری جلوگیری کنند.

نقشه راه سرمایه گذاری در زنجان عملیاتی شود
استاندار زنجان، گفت: توسعه و پیشرفت استان در بخش های مختلف نیازمند داشتن تعصب کاری است و داشتن تعصب و وجدان کاری باعث تقویت ساختارها و فرایندها شده و روند فعالیت‌ها چابک می شود.

حقیقی به فعالیت بنگاهها و تعاونی خود ساخته در استان  زنجان اشاره کرد و گفت: باید ارگان‌های متولی قانونی برای فعالیت این بنگاه‌ها تهیه کنند.

وی بر لزوم تهیه و تقویت نقشه راه صادرات استان تاکید کرد و گفت: باید این مهم تهیه شده و کارها به جلو حرکت کند.

استاندار زنجان همچنین بر عملیاتی شدن نقشه راه سرمایه‌گذاری در استان تأکید کرد و افزود: باید اداره دارایی و اقتصادی استان این مهم را هر چه زودتر عملی کند.

کد خبر: ۲۲٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha