۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
گزارش کمیسیون اقتصادی درباره تخلفات ارائه وام به کارمندان بانکی به زودی تهیه می شود
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با بازار:

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره تخلفات ارائه وام به کارمندان بانکی به زودی تهیه می شود

پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: گزارش کمیسیون اقتصادی درباره اصلاح و تخلفات از آئین نامه ارائه وام به کارمندان بانکی به زودی تهیه می شود.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به انتقادات برخی از نمایندگان درباره تبعیض در آئین نامه ارائه وام به کارمندان بانکی بیان کرد: کمیسیون در این راستا و پیرو جلسه با رئیس کل بانک مرکزی این موضوع را مورد پیگیری قرار داد.

وی افزود: در این جلسه مفاد آئین نامه ارائه وام به کارمندان بانکی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در این زمینه توضیحاتی از سوی رئیس کل بانک مرکزی و نمایندگان بانک های خصوصی ارائه شد، این مسئولان تاکید داشتند که براساس آئین نامه مصوب مرتبط با دولت، اقدام کرده اند. بنابراین مقرر است ما در کمیسیون اقتصادی بندهای آئین نامه مذکور را مورد بررسی قرار دهیم و از همه مهمتر اقداماتی که خارج از ائین نامه صورت گرفته را بررسی کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه در حال حاضر به رویکرد صورت گرفته دو انتقاد وجود دارد، بیان کرد: انتقاد نخست به تدوین آئین نامه ای است که می تواند مغایر با قوانین باشد، که یکی از اقدامات ما در مجلس و همین طور هئیت تطبیق مقررات و کمیسیون، موضوع انطباق آن با قانون است و نکته دوم اقداماتی است که توسط برخی از بانکها خارج از مجموعه آئین نامه موجود انجام شده است که احتمال وجود این اتفاق هم هست، بنابراین کمیسیون اقتصادی به هر دو بخش ورود کرده و گزارش نظارتی خود را تا چند هفته آینده نهایی خواهد کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته نگاه بانک مرکزی و همچنین نمایندگان بانک های خصوصی و دولتی بر این اساس بود که براساس آئین نامه مصوب عمل می کنند و با هر گونه تخلفات خارج از مصوبات برخورد خواهند کرد که قرار است این بخش هم گزارشی در این راستا تهیه کند که البته منافاتی با گزارش کمیسیون اقتصادی ندارد ضمن اینکه اصلاح آئین نامه فوق هم در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفته است.

کد خبر: ۲۲۸٬۸۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha