۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
 کاهش قیمت کالاهای صادراتی، «روبل» را نزولی کرد

کاهش قیمت کالاهای صادراتی، «روبل» را نزولی کرد

ارزش روبل روسیه در برابر دلار آمریکا کاهش یافت که به شورش اخیر روسیه و قیمت پایین نفت نسبت داده شده است.

به گزارش بازار، روبل روسیه در معاملات روز جمعه ۳۰ ام ژوئن نزدیک به ۲ درصد در برابر دلار آمریکا سقوط کرد و به پایین‌ترین حد خود از اواخر ماه مارس ۲۰۲۲ رسید. بر اساس داده‌ها، این ارز در ساعت ۱۴:۰۰ به وقت مسکو با ۸۹.۴ روبل در برابر دلار معامله شد. یورو با بیش از ۹۷ روبل معامله شد که پایین‌ترین سطح از ماه مارس ۲۰۲۲ است.

روز جمعه الکسی زابوتکین، معاون رئیس بانک مرکزی اطمینان داد که تضعیف ارز هیچ خطری برای ثبات مالی ندارد و توضیح داد که ارزش روبل تحت تأثیر کاهش قیمت‌های صادرات روسیه قرار گرفته است. در ماه‌های اخیر قیمت کالاهایی که بخش عمده‌ای از صادرات روسیه را تشکیل می‌دهند، کاهش یافته است. قیمت‌های جهانی نیز همینطور است، حتی بدون در نظر گرفتن تنزیل قیمت‌هایی که برای صادرات روسیه اعمال می‌شود. این مقام مسئول گفت: نرخ ارز نمایانگر بدتر شدن وضعیت خارجی است.

از زمان شورش کوتاه مدت خصوصی واگنر، ارزش واحد پول روسیه در طول هفته گذشته در حال کاهش بوده است. این گروه به رهبری اوگنی پریگوژین قیام علیه رهبری نظامی روسیه به راه انداخت. واحدهای مسلح یک مقر نظامی در روستوف-آن-دون را تصرف کردند و برخی نیروها به سمت مسکو حرکت کردند. واگنر پس از ناکامی در حمایت ارتش روسیه، پیشروی خود را در پایتخت متوقف کرد و با مقامات به توافق رسید.

کد خبر: ۲۲۸٬۸۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha