۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶
موازی‌کاری برای فعالیت یک واحد صنفی و دریافت مجوز باعث ایجاد مشکل شده است
رئیس اتاق اصناف استان زنجان:

موازی‌کاری برای فعالیت یک واحد صنفی و دریافت مجوز باعث ایجاد مشکل شده است

زنجان- رئیس اتاق اصناف استان زنجان،گفت:موازی‌کاری برای فعالیت یک واحد صنفی و دریافت مجوز از چند دستگاه اجرایی باعث ایجاد مشکل شده و دراین میان باید ارگان های متولی مشکل اصناف را حل کنند.

به گزارش خبرنگار بازار،سید محمود موسوی عصر یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در محل استانداری زنجان، به نقش موثر اصناف در ایجاد اشتغال اشاره کردو گفت: اصناف در ایجاد اشتغال بسیار تاثیر دارند ولی باید حمایت شوند.

وی اظهار کرد: اصناف از هیچ تسهیلاتی استفاده نمی‌کنند و باید براین امر اذعان داشت که شتغال خرد در مقایسه با اشتغال شرکت‌های بزرگ بسیار بهتر است.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان،گفت: موازی‌کاری برای فعالیت یک واحد صنفی و دریافت مجوز از چند دستگاه اجرایی باعث ایجاد مشکل شده و دراین میان باید ارگان های متولی مشکل اصناف را حل کنند و باید حمایت از اصناف افزایش یابد.

موسوی با بیان اینکه در دهه ۶۰ حدود هزار و ۲۵ صنف مورد حمایت دولت بود ولی امروز به ۳۷ صنف رسیده ، ابراز کرد: در این زمینه باید مدیریت لازم مورد توجه باشد.

وی از وجود ۳۴ هزار و ۱۲۰ واحد صنفی در زنجان خبر داد و گفت: از این تعداد که بیش از شش هزار واحد صنفی فاقد پروانه بود، با پایش‌ها و اقدامات لازم به ۷۵۰ واحد صنفی بدون پروانه رسیده است و تا پایان امسال تعداد واحدهای صنفی بدون پروانه فعالیت به کمترین حد ممکن خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ساماندهی اصناف بدون پروانه برنامه مهم اتاق اصناف زنجان است، اظهار کرد: اتحادیه پوشاک و خودرو بیشترین واحدهای صنفی هستند.

رئیس اتاق اصناف زنجان، به برخورد با اصناف بدون پروانه در استان اشاره کرد و گفت: اخطارهای لازم به واحدهای صنفی بدون پروانه داده می‌شود تا نسبت به اخذ پروانه اقدام کنند در غیر این صورت واحدهای صنفی بدون پروانه فعالیت جمع آوری می‌شوند.

موسوی بر ساماندهی صنوف مزاحم در استان تاکید کردو افزود: در صنف آرایشگران مشکل داریم و دستگاههای اجرایی از این صنف حمایت کنند.

کد خبر: ۲٬۲۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha