۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
 قیمت جهانی نفت برنت به ۷۴ دلار و ۵۶ سنت رسید

قیمت جهانی نفت برنت به ۷۴ دلار و ۵۶ سنت رسید

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۲ سنت معادل ۰.۳۰ درصد افزایش به ۷۴ دلار و ۵۶ سنت رسید.

به گزارش بازار، کاهش ذخایر نفت آمریکا بر نگرانی در مورد پایین آمدن تقاضا برای سوخت به دنبال افزایش بیشتر نرخ بهره بانک‌های مرکزی پیشی گرفته و قیمت نفت را در روز جمعه افزایش داده است، به طوری که نفت برنت اولین افزایش ماهانه خود را در سال جاری میلادی تجربه می‌کند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۲ سنت معادل ۰.۳۰ درصد افزایش به ۷۴ دلار و ۵۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترنتیت آمریکا هم با ۶ سنت معادل ۰.۰۹ درصد افزایش ۶۹ دلار و ۹۲ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی در آستانه یک افزایش ۲.۵ درصدی برای ماه ژوئن قرار دارند. این اولین افزایش قیمت ماهانه نفت برنت در سال جاری میلادی و دومین افزایش قیمت نفت آمریکاست.

اما قیمت نفت خام برنت حدود ۶ درصد و نفت آمریکا حدود ۷ درصد طی فصل بهار پایین آمده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت خام این کشور ۹.۶ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۲۳ ژوئن کاهش یافته، در حالی که تحلیلگران انتظار یک کاهش ۱.۸ میلیون بشکه‌ای را داشتند. بدین ترتیب نگرانی در مورد کمبود عرضه افزایش یافته است.

در این بین تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه اول سال جاری میلادی تا ۲ درصد افزایش یافته که می‌تواند تا حدی نگرانی‌ها در مورد رکود اقتصاد را از بین ببرد.

کاهش ذخایر نفتی آمریکا و بهبود اطلاعات اقتصادی این کشور در شرایطی صورت می‌گیرد که عربستان قصد دارد تولید خود را یک میلیون بشکه در روز در ماه آینده میلادی پایین بیاورد. این کاهش تولید علاوه بر قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس است که تا ۲۰۲۴ ادامه دارد.

پیش بینی می‌شود صادرات نفت دریایی روسیه از بنادر پریمورسک، یواس‌تی لوگا و نوووریسک تا ۱.۹ میلیون بشکه در روز در ماه ژوئیه نسبت به ۲.۳ میلیون بشکه صادر شده در ژوئن کاهش یابد که نتیجه افزایش فعالیت پالایشگاه‌های داخلی است و می‌تواند عرضه جهانی نفت را محدودتر کند.

از طرف دیگر اطلاعات ضعیف اقتصادی در چین و ترس از افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی مانع افزایش بیشتر قیمت نفت می‌شود.

جروم پاول، رئیس خزانه‌داری آمریکا در روز پنجشنبه گفت بانک مرکزی این کشور روند افزایش نرخ بهره را پس از یک توقف کوتاه در ماه جاری، ادامه خواهد داد.

کد خبر: ۲۲۸٬۷۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha