۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
صادرات فولاد ایران به یک میلیون و ۴۱۴ هزار تن رسید
دو ماهه نخست امسال؛

صادرات فولاد ایران به یک میلیون و ۴۱۴ هزار تن رسید

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اعلام کرد؛ دو ماهه نخست امسال بیشترین حجم صادرات فولادی‌ها را شمش فولاد و بیشترین رشد صادرات را آهن اسفنجی به خود اختصاص داده است.

به گزارش بازار، طبق این آمار، فروردین و اردیبهشت امسال یک میلیون و ۴۱۴ هزار تن شمش فولاد صادر شده که بیشترین حجم صادراتی فولادی هاست و درمقایسه با میزان صادرات اقلام فولادی در دو ماهه ابتدایی ۱۴۰۱، کمترین درصد رشد را به میزان ۳۳ درصد داشته است. فروردین و اردیبهشت سال گذشته یک میلیون و ۶۶ هزار تن شمش فولاد (فولاد میانی) صادر شده بود.

پس از آن ۵۰۱ هزار تن محصولات فولادی در دو ماهه نخست امسال صادر شده که درمقایسه با ۳۵۷ هزار تن صادراتیِ دو ماهه نخست سال گذشته، ۴۰.۳ درصد بیشتر است.

در دو ماهه امسال ۴۰۷ هزار تن مقاطع طویل فولادی صادر شده که درمقایسه با ۳۰۱ هزار تن صادر شده مدتِ مشابه سال گذشته، ۳۵.۲ درصد افزایش یافته است.

صادرات مقاطع تخت فولادی نیز از ۵۶ هزار تن درمجموع دو ماه ابتدایی ۱۴۰۱ به ۹۴ هزار تن در ماه مشابه امسال رسیده که نشان از افزایش نزدیک به ۶۸ درصدی صادرات این مقاطع فولادی دارد.

رشد صادرات، اما درخصوص آهن اسفنجی رکورد زده و افزایش ۲۰۴ درصدی را به خود اختصاص داده است، درحالی که در دو ماهه نخست سال گذشته تقریبا آهن اسفنجی صادر نشد، میزان صادرات آن درمجموع فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۲ به ۲۰۴ هزار تن رسیده و بدین ترتیب رشدی به همین میزان را ثبت کرده است.

کد خبر: ۲۲۸٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      0 0
      ماکه یه شاخه تیر اهن نمی توانم انجا بخربیمنبودس بهتر از بودنش