۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰
ساخت ۶۷ درصد از گلخانه‌های کشور به شکل خود اجرایی

ساخت ۶۷ درصد از گلخانه‌های کشور به شکل خود اجرایی

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۶۷ درصد از گلخانه‌های کشور به شکل خوداجرایی احداث شده و باید کاری کنیم که سایر بخش‌ها نیز در این زمینه فعال شوند.

به گزارش بازار، محمدمهدی برومندی افزود: بیشتر اقشار مردم به احداث گلخانه علاقه دارند و لازم است که ما آن‌ها را هدایت کنیم.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: گلخانه به ارتقاء بهره‌وری و تولید کمک می‌کند و باید این اصل را بپذیریم که باید از ظرفیت گلخانه‌ها کمک بگیریم.

برومندی اظهار داشت: باید با تکنولوژی روز دنیا مصرف آب در گلخانه ها را بهینه کرده و کاهش دهیم.

وی در ادامه با اشاره به شناسنامه دار کردن باغات و تولید تاکید کرد: امروز دنیا از ما نمی‌پذیرد که محصول به هر شکل و شیوه‌ای تولید و صادر شود، رعایت استانداردهای دنیا مهم است؛ کار باید به جایی برسد که اگر کسی یک میوه را پیدا کرد بتواند ردگیری کند در کجا و توسط چه کسی تولید شده است.

برومندی اظهار کرد: شناسنامه دار کردن باغات و گلخانه‌ها باید با جدیت دنبال شود و به صورت هفتگی گزارش داده شود که مدیر باغبانی هر استان چندهکتار را شناسنامه دار کرده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: متاسفانه آبیاری زیر سطحی مورد غفلت واقع شده است و بارها مشاهده شده در بیشتر استان‌ها در فصل گرم سال از آبیاری بارانی استفاده می‌شود.

وی افزود: در برخی از استان‌ها ۲۷ هزار هکتار آبیاری زیرسطحی اجرایی شده و موفق بوده‌اند که باید الگوی سایر استان‌ها باشد.

کد خبر: ۲۲۸٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha