۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
بلغارستان تمایل به همکاری‌ اقتصادی با ایران دارد
سفیر ایران در بلغارستان:

بلغارستان تمایل به همکاری‌ اقتصادی با ایران دارد

زنجان- سفیر ایران در بلغارستان با اشاره به اینکه بخش دولتی و فعالان اقتصادی بلغارستان تمایل خوبی برای همکاری‌های تجاری و اقتصادی با ایران دارند، گفت: سرمایه‌گذاران بلغارستان خیلی ریسک‌پذیر نیستند.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا ایروش شامگاه چهارشنبه در جمع فعالان اقتصادی و تجاری استان زنجان، گفت: شناخت بازار مصرف‌کننده برای ایجاد یک تعامل تجاری و اقتصادی حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه بلغارستان کشوری برای ورود به اتحادیه اروپا است و سخت‌گیری‌های اروپای غربی را ندارد، ابراز کرد: در بلغارستان حوزه‌های سرمایه‌گذاری مشخص است و یکی از الزامات گسترش تجاری با یک کشور، شناخت و آگاهی دوطرفه است.

سفیر ایران در بلغارستان، گفت: کارخانجات و شرکت‌های ایرانی عرضه خیلی ضعیفی دارند و به خوبی نمی‌توانند محصول خود را معرفی کنند و فهم از خواسته‌ها، روش دقیق‌ کار، بازار سرمایه‌گذاری برای بلغاری‌ها اهمیت دارد.

ایروش تاکید کرد: زنجان جزو قطب‌های صنعتی و تولیدی کشور است و وجود دفاتر وزارت امور خارجه در استان‌ها موجب توسعه ارتباط خارجی است و از این ظرفیت باید بیشتر بهره گرفت.

وی با اشاره به اینکه فعالان استان در حوزه شیمیایی، فلزات، معدن، صنایع بسته‌بندی، صنایع گردشگری می‌توانند ظرفیت‌ و نیازها را بررسی کرده و سپس وارد شوند، ابراز داشت: معرفی دقیق از توانمندی، میزان تولید، رصد قیمت از مواردی است که شرکت‌های ایرانی و استانی باید به آن توجه داشته باشند.

سفیر ایران در بلغارستان، گفت: بخش دولتی و فعالان اقتصادی بلغارستان تمایل خوبی برای همکاری‌های تجاری و اقتصادی با ایران دارند. سرمایه‌گذاران بلغارستان خیلی ریسک‌پذیر نیستند و ظرفیت سرمایه‌گذاری وسیعی ندارند و از این‌رو سرمایه‌گذران این کشور اطمینان دقیق از نتایج فعالیت جهت آغاز همکاری و سرمایه‌گذاری را خواهان هستند.

ایروش افزود: مانع اصلی توسعه نیافتن تعاملات بین‌المللی در حوزه‌های تجاری و اقتصادی، ناآشنایی دو طرف از همدیگر است.

کد خبر: ۲۲۸٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha