۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
کارگروه رفع تداخلات اراضی، هزینه های دولت و مردم را در دعاوی حقوقی کاهش داد
رئیس سازمان امور اراضی کشور:

کارگروه رفع تداخلات اراضی، هزینه های دولت و مردم را در دعاوی حقوقی کاهش داد

رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به اهمیت فعالیت کارگروه رفع تداخلات اراضی، گفت: کارگروه رفع تداخلات اراضی هزینه های دولت و مردم را در دعاوی حقوقی کاهش داد.

به گزارش بازار، رضا افلاطونی رئیس سازمان امور اراضی کشور در آخرین جلسه کارگروه رفع تداخلات اراضی استان سمنان، افزود: برخی می‌پندارند که با اجرای رفع تداخلات اراضی، حقوق دولت از بین می‌رود در حالی که فعالیت این کارگروه هزینه‌های دولت و مردم را در محاکم قضایی کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: اینگونه نیست که همه دعاوی بین مردم و دولت در خصوص مالکیت اراضی به نفع دولت تمام شود؛ آمارها حاکی از آن است که در گذشته ۴۰ تا ۵۰ درصد احکام حقوقی در دعاوی بین مردم و دولت درباره مالکیت بر اراضی از سوی محاکم قضایی علیه دولت بوده است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور خاطرنشان کرد: رفع تداخلات اراضی سبب میشود هزینه های اضافه محاکم قضایی به دولت تحمیل نشود.

افلاطونی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های همکار در رفع تداخلات ارضی باید با ادارات امور اراضی سازمان‌های جهاد کشاورزی در استان‌ها همراهی کنند؛ از تعامل موجود بین دستگاه‌های همکار با اداره امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در راستای رفع تداخلات اراضی قدردانی کرد.

افلاطونی افزود: این همگرایی و همفکری و همراهی سبب شده است تا سمنان به عنوان نخستین استان کشور باشد که رفع تداخلات اراضی در آن به اتمام رسیده است.

وی در پایان گفت: امید میرود تا دیگر استان‌های کشور نیز با الگوبرداری از استان سمنان در راستای افزایش رفع تداخلات اراضی موفقیت بیشتری کسب کنند.

کد خبر: ۲۲۸٬۵۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha