۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
قطار سریع السیر باعث جهش نسلی فناوری ریلی در کشور می‌شود
مدیرعامل شرکت راه‌آهن:

قطار سریع السیر باعث جهش نسلی فناوری ریلی در کشور می‌شود

مدیرعامل راه آهن بر لزوم حرکت کشور به سمت استفاده از قطارهای سریع السیر تاکید کرد و این نوع قطارها را موجب جهش نسلی فناوری ریلی در کشور دانست.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن در بازدید از پروژه قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان اجرای پروژه‌های قطار سریع‌السیر در کشور را ضروری دانست و گفت: هرچند هزینه راه اندازی قطار سریع السیر بیشتر از قطار عادی است اما این کار به لحاظ فناوری ارزش بالایی دارد و با اجرای آن یک جهش نسلی در حوزه فناوری ریلی کشور اتفاق می‌افتند.

صالحی در خصوص منابع مالی این پروژه توضیح داد: قرارداد اولیه شامل ۵۷ میلیارد یوآن فاینانس بود که در صورت حذف بخش های غیرضروری و کاهش هزینه‌ها، این طرح به لحاظ توجیه پذیری اقتصادی، عملی‌تر خواهد شد.

گفتنی است، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و سید میعاد صالحی مدیر عامل شرکت راه‌آهن طی سفری یک روزه به استان اصفهان عزیمت کردند که بازدید از پروژه قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان یکی از برنامه‌های این سفر بود.

کد خبر: ۲۲۸٬۴۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha