۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی پروژه‌های راهداری در مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور
معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد

پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی پروژه‌های راهداری در مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بر اساس مصوبات سفر رئیس جمهور، پروژه های راهداری ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها، تاکنون حدود ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با اختصاص اعتبارات سال ۱۴۰۲، پیشرفت فیزیکی پروژه‌های راهداری مصوبه سفر رئیس‌جمهور به استان‌ها، شتاب بیشتری خواهد گرفت.

معاون راهداری سازمان بیان کرد: در دور اول سفرهای رئیس جمهور به استان‌ها، مجموعا ۱۴۳ پروژه مرتبط با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به مبلغ کل ۲۳۹۵۰ میلیارد تومان مصوب شد.

وی افزود: این پروژه ها از محل اعتبارات منابع عمومی (سازمان برنامه و بودجه کشور)، منابع ملی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سهمیه قیر، فروش اموال، مسئولیت اجتماعی وزارت نفت، تهاتر نفت، منابع استانی و سایر منابع (ایمیدرو و غیره) طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ تأمین اعتبار شده است.

معاون راهداری سازمان با اشاره به محل های تأمین اعتبار این پروژه ها گفت: سهم سازمان برنامه و بودجه کشور ۱۱۳۶۵ میلیارد تومان، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ۲۱۶۲ میلیارد تومان، سهم فروش اموال ۷۵۴ میلیارد تومان، سهمیه قیر ۳۹۰۶ میلیارد تومان، مسئولیت اجتماعی وزارت نفت ۴۴۰ میلیارد تومان، تهاتر نفت ۴۲۹ میلیارد تومان، منابع استانی ۳۷۷۴ میلیون تومان و سایر منابع ۱۱۲۰ میلیارد تومان است.

اکبری افزود: تاکنون چهار هزار میلیارد تومان به این پروژه ها تخصیص یافت که عمدتا مربوط به تعهدات سفر رئیس جمهور در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بوده است و بقیه مربوط به سال جاری و سال آینده است.

معاون راهداری سازمان ضمن بیان اهداف کمی تعهد تعریف‌ شده در سفرهای دور اول، برای سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ افزود: اصلاح ۸۵۸ نقطه پرحادثه، ۶۸۸۷ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت راه‌های فرعی و روستایی، ۳۵۵۸ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت راه‌های اصلی، مصوب شده است که تا خردادماه سال‌جاری ۱۸۳ نقطه پرحادثه‌ رفع، ۱۹۷۲ کیلومتر بهسازی و آسفالت راه روستایی و ۹۷۶ کیلومتر بهسازی روکش آسفالت راه‌های اصلی انجام شده است و مابقی در دست اجراست.

کد خبر: ۲۲۸٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha