۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳
تامین نیاز صنعت برق با محصولات ساخت داخل

تامین نیاز صنعت برق با محصولات ساخت داخل

محققان یک شرکت دانش‌بنیان موفق شده‌اند تجهیزات صنعت برق را در حوزه ریزپردازنده‌ها تولید و نیاز بازار به این محصولات راهبردی را تامین کنند.

به گزارش بازار، محمدحسین منافی مدیرعامل، این شرکت توانسته است در صنعت برق با استفاده از دنیای وسیع و پیچیده‌ی ریزپردازنده‌ها، طراحی تجهیزات و ادوات خاصی را که نیاز به دقت و سرعت زیاد، پردازش‌ها و محاسبات دقیق دارند، برعهده گیرد.

منافی با اشاره به کنترل‌کننده‌های جریان به عنوان محصول دانش‌بنیان این شرکت افزود: به دلیل نبود نمونه داخلی و نیاز مبرم کشور، دانش فنی این محصول در یک طرح تحقیقاتی، به همت جوانان متعهد و متخصص ایرانی بومی‌سازی شد.

این فعال حوزه فناوری اضافه کرد: ساخت و طراحی تقویت کننده حفاظتی اضافه جریان که در صنعت برق و شرکت‌های توزیع، فوق توزیع و صنایع بزرگ کاربرد دارد سالانه منجر به جلوگیری از خروج ارز از کشورخواهد شد.

منافی، قیمت ارزانتر، پشتیبانی و تعمیر ونگهداری سریع، به موقع و ارزانتر و اصلاحات لازم و مطابق با خواسته‌های کارفرما و بهره‌بردار را از مزیت‌های اصلی این محصول نسبت به نمونه‌های خارجی آن دانست.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه حمایت‌های مالی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منجر به تسریع در امور تحقیق و توسعه و پیشبرد تولید این محصول شده است، فرهنگ‌سازی استفاده از محصولات داخلی را از دیگر عوامل رشد شرکت‌ها دانست و افزود: رواج فرهنگ استفاده از محصولات داخلی بر عهده دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مربوط است.

کد خبر: ۲۲۸٬۴۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha