۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷
۱۰ هزار روستای کشور از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند
معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

۱۰ هزار روستای کشور از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند

زنجان- معاون مهندسی آب و توسعه شرکت مهندسی و فاضلاب کشور گفت: امسال در قالب جهاد آبرسانی ۱۰ هزار روستای کشور با جمعیتی بالغ بر چهار میلیون و ۶۲۰ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

به گزارش بازار، مجید آقازاده در جمع مدیران و معاونین شرکت آب و فاضلاب این استان زنجان گفت: ۱۰ هزار روستا در قالب جهاد آبرسانی از نعمت آب آشامیدنی برخوردار می‌شوند و بالغ بر ۷ هزار روستا توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و سه هزار روستا نیز توسط شرکت‌های آب و فاضلاب اجرا می‌ شود.

وی اظهار کرد: ۱۵ هزار میلیارد تومان نیز از طریق قرارگاه محرومیت زدایی برای تأمین آب شرب روستایی اختصاص یافته است که باید توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) هزینه شود و سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیز تا هفته آینده از محل ردیف‌های اعتباری ملی برای توسعه آبرسانی روستایی توزیع خواهد شد , تلاش می‌شود ۱۰ هزار روستای دیگر نیز به این تعداد افزوده شود.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی و فاضلاب کشور، تاکید کرد: امسال ردیف‌های اعتباری مناسبی برای طرح‌های آبرسانی روستایی اختصاص یافته که در همین راستا ۲۴ هزار و ۹۰۰ میلیون تومان از طریق معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری برای بخش‌های آب، مسکن و راه در نظر گرفته شده که امیدواریم منابع خوبی برای تأمین آب روستایی اختصاص یابد.

آقازاده افزود: امسال در قالب جهاد آبرسانی ۱۰ هزار روستا در سراسر کشور با جمعیتی بالغ بر ۴ میلیون و ۶۲۰ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

وی ابراز کرد: در همین راستا بیش از ۱۴ هزار کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، ۸۷۲ هزار مترمکعب مخزن ذخیره سازی آب، ۴ باب تصفیه خانه با ظرفیت ۲۹۰ لیتر در ثانیه و ۷۴۷ حلقه چاه، ۱۰ هزار ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۳۴۰ هزار لیتر در ثانیه احداث و ۱۰ هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه منابع تولید ایجاد می‌شود.

کد خبر: ۲۲۸٬۳۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha