۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد ریالی برای ایجاد ۱۸ واحد بوم گردی در ایلام طی سال جاری
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام خبر داد:

سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد ریالی برای ایجاد ۱۸ واحد بوم گردی در ایلام طی سال جاری

ایلام-مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام از سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد ریالی برای ایجاد ۱۸ واحد بوم گردی در ایلام طی سال جاری خبر داد.

عبدالمالک شنبه زاده در گفت و گو با بازار اظهار داشت: یکی از مهمترین سیاست های میراث فرهنگی استان ایلام برای افزایش واحدهای اقامتی در مراکز گردشگری استان، ایجاد واحدهای بوم گردی بوده است.

وی افزود: استقبال بسیار خوبی طی سال های گذشته برای ایجاد  واحدهای بوم گردی در استان شده و خوشبختانه منجر به حفظ آداب و رسوم گذشتگان، اشتغال و کسب درآمد برای مردم بومی مناطق مختلف استان شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۴۰ واحد بوم گردی در استان ایلام فعال است، گفت: در ۹ ماه اول امسال تعداد ۱۸ واحد اقامتگاه بوم‌گردی در استان با حجم سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۵۴ نفر برای اقامت گردشگران به بهره‌برداری رسیده است.

شنبه زاده عنوان کرد: گردشگران علاوه بر اقامت در این خانه‌ها و بهره‌مندی از آرامش و سکوت روستاها و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این مناطق، امکان بهره‌مندی از غذاهای محلی و سنتی و دیگر تولیدات عشایر و روستاییان از جمله صنایع‌دستی را دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام  افزد: به‌رسمیت شناختن اقامتگاه‌های بوم‌گردی و توسعه آنها براساس استانداردها و ارکان گردشگری یکی اهداف توسعه پایدار گردشگری است.

وی افزود: گردشگری استان ایلام نیازمند سرمایه گذاری ویژه در بخش گردشگری روستایی و عشایری است.

وی عنوان کرد: ساماندهی و تجهیز خانه‌های شخصی جامعه محلی تحت عنوان خانه مسافر و اقامتگاه های بوم‌گردی جهت اسکان مسافران می‌تواند نقش موثری در جذب گردشگر و رونق گردشگری روستایی ایفا کند.

کد خبر: ۲٬۲۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha