۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
نرخ نفوذ دانش و فناوری در بخش کشاورزی ۱۵ درصد است

نرخ نفوذ دانش و فناوری در بخش کشاورزی ۱۵ درصد است

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران، نرخ نفوذ دانش و فناوری در بخش کشاورزی کشور را حدود ۱۵ درصد اعلام کرد.

به گزارش بازار، عباس صلاحی اردکانی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران در یک نشست مطبوعاتی افزود: نرخ نفوذ دانش و فناوری در کشاورزی کشورهای توسعه یافته بالای ۸۵ درصد است که به معنای برخورداری از کشاورزی هوشمند می‌باشد.

وی پیش‌بینی کرد با حضور و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان که منشا تولید علم و فناوری هستند، نرخ نفوذ دانش و فناوری در حوزه کشاورزی افزایش پیدا کند.

صلاحی اردکانی با بیان این که در بخش کشاورزی ایران، خلا علمی وجود دارد، تصریح کرد: تمایل کشاورزان برای استفاده از دستاوردهای علمی و تحقیقاتی در تولید و مصرف بهینه آب نیز باید تقویت شود.

وی در همین حال گفت: بخش خصوصی می‌تواند به انتقال یافته‌های تحقیقاتی به کشاورزان کمک کند.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران اذعان داشت: ما باید برای کشاورزی کشور نسخه‌نویسی کنیم و کشاورزان براساس این نسخه آبیاری، کوددهی و سایر عملیات را انجام دهند.

وی درباره پرسش دیگر خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی در زمینه حفظ اراضی تحقیقاتی از تعرضات یا خسارت ناشی از طرح‌های عمرانی سایر نهادها گفت: در مراکز تحقیقاتی بخش کشاورزی از جمله این مرکز، پرونده‌های قضایی مختلفی در زمینه عبور دادن طرح‌های عمرانی تشکیل شده است.

صلاحی اردکانی ادامه داد: از میان برخی از اراضی تحقیقاتی ما جاده کمربندی عبور داده‌اند و یا در برخی اراضی تحقیقاتی دکل برق فشار قوی احداث کرده‌اند که بر فعالیت تحقیقاتی ما تاثیر می‌گذارد.

وی بیان داشت: برای جلوگیری از این مشکلات تاکنون برای ۸۰۰ هکتار از اراضی تحقیقاتی این مرکز سند تک برگ گرفته‌ایم.

صلاحی اردکانی تاکید کرد: هر نوع چشمداشتی به اراضی تحقیقاتی و تمایل برای استفاده از این اراضی برای توسعه زیرساخت‌های شهری باید منتفی شود.

کد خبر: ۲۲۸٬۲۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha