۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹
تعمیرات اساسی در بزرگترین فاز پارس جنوبی با موفقیت انجام شد
با اجرای ۱۴۹۳ برنامه؛

تعمیرات اساسی در بزرگترین فاز پارس جنوبی با موفقیت انجام شد

بوشهر - زنده‌بودی، رئیس تعمیرات پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی(فاز ۱۲) گفت: هزار و ۴۹۳ برنامه تعمیراتی در قالب تعمیرات اساسی این پالایشگاه انجام شد.

مهدی زنده‌بودی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از پایان برنامه تعمیرات اساسی پالایشگاه نهم پارس جنوبی خبر داد و اظهار داشت: در قالب این عملیات هزار و ۴۹۳ آیتم تعمیراتی با موفقیت انجام شد.

وی با اشاره به انجام تعمیرات اساسی با استفاده از نیروی جوان بومی خاطرنشان کرد: این تعمیرات به مدت ۳۲ روز در راستای ایجاد اطمینان از تامین گاز در فصل زمستان انجام شده است.

رئیس تعمیرات پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به مشارکت ۲۷۰ نیرو در عملیات تعمیرات اساسی ادامه داد: با توجه به درخواست کارهای مورد نیاز، هر شش ردیف گازی پالایشگاه در این بازه مورد تعمیر و بازرسی لازم قرار گرفت.

پالایشگاه نهم(فاز ۱۲ پارس جنوبی) بزرگترین پالایشگاه گازی را در کشور و منطقه خاورمیانه دارد که به عنوان یکی از نمادهای توسعه صنعت نفت محسوب می‌شود.

فاز ۱۲ میدان گازی پارس جنوبی با مساحتی در حدود ۲۰۵ کیلومتر مربع در بلوک جنوب شرقی حوزه پارس جنوبی و حاشیه شرقی مرز آبی مشترک ایران و قطر قرار گرفته است.

این فاز با برخورداری از ذخایر درجا معادل ۶۰۰ میلیارد متر مکعب حدود ۵ درصد از ذخایر میدان گازی پارس جنوبی را به خود اختصاص داده است.

کد خبر: ۲۲٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha