۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰
سودآوری بالای قاچاق صنعت را در سیستان و بلوچستان به عقب رانده است
مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان:

سودآوری بالای قاچاق صنعت را در سیستان و بلوچستان به عقب رانده است

زاهدان- عباس زاده محمودی، مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان، گفت:  پدیده قاچاق یکی از دلایل عقب ماندن صنعت در استان است و بمنطور مقابله با این پدیده چهار هزار و ۲۸۷ فقره پرونده تشکیل شده است.

موسی عباس زاده محمودی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ضعیف شدن انباشت کالا، ورشکستگی صنایع داخلی کوچک و بزرگ، از بین رفتن فرصت‌های شغلی و اختلال در بازار از جمله پیامدهای قاچاق کالا هستند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان، گفت: این پدیده یکی از دلایل عقب ماندن صنعت در استان است و تفاوت قیمت های بین بازار داخل با کشورهای همجوار سبب سود آوری بالای قاچاق و گرایش به این پدیده شده است.

عباس زاده محمودی افزود: طی سه ماهه گذشته چهار هزار و ۲۸۷ فقره پرونده در حوزه های قاچاق کالا و ارز، خدمات و بهداشت و درمان تشکل شده است.

وی تصریح کرد: در بخش کالا و خدمات متخلفان به پرداخت ۴۲۶میلیون و ۱۴۵هزار ریال در بخش قاچاق کالا به یک میلیارد و ۶۲۶ میلیون ریال و در حوزه بهداشت، دارو و درمان به ۶۸ میلیون و ۲۹۲هزار ریال جزای نقدی محکوم شده اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان، گفت: در بخش قاچاق سوخت نیز ۹۹۰ فقره پرونده تشکیل و متخلفان به ۴۰۴ میلیارد و ۵۴۸ میلیون ریال محکوم شده‌اند که بیشتر پرونده ها مربوط به شهرستان زاهدان بوده است.

عباس زاده محمودی افزود: گشت های سیار تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان در سه ماهه امسال سه هزار و ۹۲۱ واحد صنفی را مورد بازرسی قرار داده اند که از این تعداد برای ۸۳۱ واحد پرونده تشکیل شده است و همچنین ۳۶۰ مورد گشت از نانوایی ها، داروخانه ها، کالا پزشکی، سوپرمارکت ها، فروشگاه های زنجیره ای، عمده فروشی ها، دفاتر فروش بلیط هواپیما و غیره صورت گرفته است.

کد خبر: ۲۲۸٬۱۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فرزاد IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      0 0
      سلام .خسته نباشید عرض میکنم خدمت همه کارکنان خدوم و زحمت کش تعزیرات حکومتی استان.