۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
همکاری‌ ایران و قطر در بخش انرژی دو طرف را به قطب گازی منطقه بدل می‌کند
معاون اول رئیس‌جمهور:

همکاری‌ ایران و قطر در بخش انرژی دو طرف را به قطب گازی منطقه بدل می‌کند

مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به همکاری‌های ایران و قطر در زمینه انرژی و به‌ویژه گاز تصریح کرد: همکاری‌های ایران و قطر در این بخش می‌تواند دو کشور را به هاب گازی و انرژی منطقه تبدیل کند.

به گزارش بازار، محمد مخبر امروز (دوشنبه، پنجم تیرماه) در دیدار با علی‌بن صمیح‌المری، وزیر کار دولت قطر با اشاره به اینکه ارتباطات سیاسی بین ایران و این کشور و هماهنگی و همکاری در مجامع جهانی هم‌اکنون به سطح بسیار خوب و بالایی رسیده است، اظهار کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران از ثبات و پیشرفت‌های داخلی و خارجی دولت قطر خرسند است.

وی افزود: زمینه‌های همکاری بین دو کشور فوق‌العاده زیاد است، اما سطح مبادلات اقتصادی در سال‌های گذشته متناسب با سطح بالای روابط سیاسی نبوده و زمینه‌های مشترک دینی، فرهنگی، تاریخی و همسایگی دو دولت و ملت حرکت و برنامه‌ریزی جدی برای توسعه و ارتقای روابط را می‌طلبد.

معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به همکاری‌های ایران و قطر در زمینه انرژی و به‌ویژه گاز تصریح کرد: همکاری‌های ایران و قطر در این بخش می‌تواند دو کشور را به هاب گازی و انرژی منطقه تبدیل کند.

مخبر اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد صدور خدمات فنی و مهندسی و دانش‌بنیان، ‌ رفع احتیاجات کشاورزی و سرمایه‌گذاری مشترک را در دستور کار قرار دهد تا رفع نیازهای آموزشی فنی و حرفه‌ای و دانشگاهی به‌صورت متقابل بیش از گذشته فعال شود.

علی‌بن صمیح‌المری، وزیر کار دولت قطر نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های دولت جمهوری اسلامی از دولت این کشور در نشست‌ها و مجامع جهانی تأکید کرد: دولت و ملت قطر هیچ‌گاه مواضع ایران در زمان مشکلات و بحران‌ها را فراموش نخواهد کرد.

وی گفت: دیدارها و ملاقات‌های رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و امیر قطر نشان‌دهنده علاقه و اراده دو دولت بر توسعه روابط دوجانبه و هماهنگی در زمینه‌های مختلف تجاری و سرمایه‌گذاری است.

کد خبر: ۲۲۸٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha