۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
منافع ملی را به یک کشور خاص گره نمی‌زنیم
وزیر امور خارجه:

منافع ملی را به یک کشور خاص گره نمی‌زنیم

کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تا زمانی که دیدگاه دولت آمریکا نسبت به ایران اصلاح نشود، دیدگاه ملت و دولت ایران نیز نسبت به آنها اصلاح نخواهد شد.

به گزارش بازار، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری با حضور خبرنگاران و تصویربرداران رسانه های داخلی و خارجی اظهارداشت: با همکاری خوب مقامات عربستان شاهد برگزاری مراسم مناسبی در حج تاکنون بودیم و وزیر امور خارجه کشورمان با بعثه مقام معظم رهبری و سفارت ایران در عربستان ارتباط مستمری دارد.

وی گفت: در مناسبات پیش رو، موضوعات مهم دیگری را داریم که از جمله آن هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی است.

کنعانی افزود: ما در این چهار دهه حوادث تلخی از جمله حادثه انفجار دقتر نخست وزیری، حادثه بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم صدام، شهادت آیت الله صدوقی، حادثه حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران و دیگر حوادث دردناکی که از سوی آمریکا اتقاق افتاد را داشته‌ایم.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان داشت: گزارش سالیانه وضعیت حقوق بشر در آمریکا را امسال هم وزارت امور خارجه منتشر خواهد کرد.

کنعانی در ادامه در خصوص موضع کشورمان در قبال آمریکا گفت: موضع نظام جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با آمریکا کاملا روشن است. هفته افشا حقوق بشر آمریکایی تنها شامل برخی از توطئه‌ها و اقدامات دشمنانه ایالات متحده آمریکا است.

وی افزود: تا زمانی که دیدگاه دولت آمریکا نسبت به ملت و دولت ایران اصلاح نشود، دیدگاه ملت و دولت ایران نیز نسبت به آنها اصلاح نخواهد شد.

کنعانی خاطرنشان کرد، هرگز منافع ملی را به یک کشور خاص گره نخواهیم زد. ارتباطات خارجی ما مبتنی بر منافع ملی و احترام متقابل است که هیچ گاه این احترام را در رفتار طرف امریکایی ندیده‌ایم.

کد خبر: ۲۲۸٬۰۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha