۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
اختصاص ۸۰ درصد مجوزها و تسهیلات مشاغل خانگی به بانوان
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار اعلام کرد

اختصاص ۸۰ درصد مجوزها و تسهیلات مشاغل خانگی به بانوان

کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۸۰ درصد مجوزها و تسهیلات مشاغل خانگی را بانوان دریافت کردند.

به گزارش بازار، محمود کریمی بیرانوند معاون اشتغال وزیر کار گفت: تسهیل در صدور مجوزها و ارائه تسهیلات از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم است که طبق آمارها ۸۰ درصد مجوز و تسهیلات مشاغل خانگی را بانوان دریافت کردند.

کریمی بیرانوند افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال ۱۴۰۱، ۲۸۰ هزار مجوز خانگی صادر شده که در مقایسه با دولت‌های گذشته رشد ۲۰۰ درصدی داشته و بیشترین صدور مجوزها برای بانوان بوده است.

وی افزود: در سال گذشته ۲۱۸ هزار مجوز صادر شده است که شعار ما در وزارت کار هر خانه یک واحد تولیدی است بر این اساس فهرست مجوزها به ۶۰۰ عنوان رشته می‌رسد.

این مقام مسئول وزارت کار با تاکید بر اینکه ۹۵ درصد مجوزهای مشاغل خانگی به صورت لحظه‌ای صادر می‌شود گفت: یکی از مهمترین مسائل در قبل از دولت سیزدهم، مشکلات در دریافت مجوزها بود، هشت ماه تا یک سال برای صدور مجوزها زمان طول می‌کشید که با تدابیر و سیاست‌های دولت سیزدهم مجوزها لحظه‌ای صادر می‌شود.

وی عنوان کرد: متقاضیان به محض ثبت نام و بارگزاری اطلاعات در سامانه ملی مجوزها به سرعت مجوز دریافت می‌کنند تنها پنج درصد از مجوزها به صورت لحظه‌ای صادر نمی‌شود که این رشته‌ها در حوزه سلامت، بهداشت و درمان است که نیاز به مراقبت‌ها و نظارت‌های بهداشتی سازمان‌های بهداشتی و دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

بیرانوند خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات ما نیز در دولت سیزدهم سرعت بخشی به مجوزها در حوزه بهداشتی و درمانی است که این امر از سوی همکاران در سازمان غذا و دارو پیگیری می‌شود، تلاش کردیم این فرایند را سرعت ببخشیم ضمن اینکه باید شرایط بهداشتی و بازدید از فضای مشاغل خانگی در حوزه سلامت و درمان فراهم شود.

وی با بیان اینکه ۱۶۰ هزار اشتغال در حوزه مشاغل خانگی ایجاد شده است، گفت: این رقم در ۱۸ ماه دولت سیزدهم رقم خورده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: سهم بانوان در مشاغل خانگی نیز بیشتر از مردان است.

وی با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی گفت: بانک مرکزی رویکرد خوبی داشته است در همین راستا سال گذشته تسهیلات سه هزار میلیارد تومانی اختصاص یافت که برای اولین بار این رقم تخصیص یافت از این مبلغ ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان جذب شد.

کریمی بیرانوند ادامه داد:امسال چهار هزار میلیارد اختصاص یافته است که رشد ۳۵ درصدی را شاهد بودیم اگر تا پایان مهرماه ۷۰ درصد منابع را جذب کنیم با نگاه خوب بانک مرکزی، منابع جدیدی اختصاص خواهد یافت. وی بیان داشت: ۴۴ هزار نفر تسهیلات دریافت کرده اند که از این رقم ۳۵ هزار نفر بانوان بودند.

کد خبر: ۲۲۸٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha