۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
قوه قضائیه ۲۱۰ گلوگاه و بستر فساد را شناسایی و برای دولت ارسال کرد
رئیس قوه قضائیه:

قوه قضائیه ۲۱۰ گلوگاه و بستر فساد را شناسایی و برای دولت ارسال کرد

محسنی اژه ای، رئیس دستگاه قضا در همایش سراسری قوه قضاییه گفت: در سال‌های بعد از انقلاب چنین تعاملی بین سه قوه وجود نداشت.

به گزارش بازار، همایش سراسری قوه قضاییه امروز (دوشنبه، ۵ تیر ماه) با حضور سران قوا و مسئولان عالی قضایی در سالن اجلاس سران آغاز شد.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا دراین همایش گفت: در سال گذشته تلاش کردیم سند تحول و تعالی را به برنامه تبدیل و برنامه را به عمل تبدیل کنیم. یکی از مسائل پیش بینی شده در این سند تعامل با قوای دیگر بود. جلسات متعدد با سران قوا، کمیسیون‌ها، نمایندگان، فراکسیون‌ها و وزرا داشتیم. در سال‌های بعد از انقلاب چنین تعاملی بین سه قوه وجود نداشت. در سال گذشته به دلیل شرایطی که در پاییز به وجود آمد ورودی پرونده‌های ما بیش از ۴ درصد افزایش پیدا کرد، اما رسیدگی‌های ما با سرعت و اتقان بیشتری انجام شد. فشار فوق العاده زیادی روی دوش دستگاه قضایی بود.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: تحول بزرگی در زندان‌های ما ایجاد شد دادگستری‌ها و دادستان‌های ما و دادستان کل کشور و بنده ورود کردیم و با هیئت‌های بعضا ۱۰۰ نفره و ۵۰ نفر وارد زندان شدند؛ بی‌سابقه بود که گروه‌های ۱۰۰ نفره از قضات و دادستان‌ها و بازپرس‌ها و دادیاران وارد زندان شوند و همه مسائل و مشکلات زندان و زندانیان را از نزدیک ببیند و بر اساس آن تصمیمات مقتضی بگیرند. این کار فوق‌العاده‌ای بود که اثر آن تا سالیان بعد ظاهر خواهد شد. برای اشتغال و آموزش و بهداشت زندانیان تحولات بسیار بزرگی اتفاق افتاد.

رئیس قوه قضاییه افزود: صلح و سازش با تلاش وافر مرکز توسعه حل اختلاف به ۴۳ درصد رسید. با پویش‌های مختلف فرهنگ گذشت و صلح و سازش توسعه پیدا کرد. ۵۵۱ نفر از افرادی که حکم قصاص قطعی داشتند و قرار بر اجرای حکم آن‌ها بود، صاحبان حق از حقشان گذشتند و افراد به خانواده‌شان برگشتند.

حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای با اشاره به موضوع بازرسی کل کشور با وظیفه بسیار سنگین بر نظارت بر حسن اجرای قوانین گفت: قوه قضاییه با کمک، همراهی و پیش قدمی دولت ۲۱۰ گلوگاه و بستر فساد را شناسایی و برای دولت ارسال کرد. در مقاطعی بود که وقتی گزارشی از سوی سازمان بازرسی می‌رفت دولت‌ها برافروخته می‌شدند، اما با اعلام گلوگاه‌های فساد از سوی این سازمان آقای رئیسی تقدیر و تشکر کردند.

وی ادامه داد: در حدود این چهار دهه گذشته تا امروز، موثرترین گزارشات بازرسی ما در این دولت اتفاق افتاد. قبلا مثلا می‌گفتیم سالی ۴ هزار ۵ هزار بازرسی به دولت و دستگاه‌ها اعلام می‌شود، اما نتیجه چندان زیادی نداشت، اما این بار با کمک دولت و بازرسی‌های میدانی بازرسی کل کشور با همکاری دولت و مجلس موثر واقع شد. آیت الله رییسی از بازرسی تقدیر و تشکر کردند و پیگیری کردند؛ این‌ها اثر تعامل و نشست و برخاست هاست. در شورای عالی هماهنگی اقتصادی جایی که لازم بود با تلاش وافر دبیر شورا و هماهنگی هر سه قوه از کارها گره گشایی شد.

کد خبر: ۲۲۸٬۰۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha