۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
افزایش قیمت جهانی نفت در پی تحولات روسیه
تازه های بازار نفت؛

افزایش قیمت جهانی نفت در پی تحولات روسیه

قیمت جهانی نفت صبح روز دوشنبه در پی تشنج ایجاد شده در فضای داخلی سیاست روسیه طی روزهای گذشته، با افزایش مواجه شد.

به گزارش بازار؛ قیمت جهانی نفت صبح روز دوشنبه در پی تشنج ایجاد شده در فضای داخلی سیاست روسیه طی روزهای گذشته، با افزایش مواجه شد.

ترس ایجاد شده در بازارهای جهانی به دلیل بی ثباتی در اوضاع سیاسی روسیه و احتمال تاثیرگذاری آن بر عرضه جهانی نفت و محصولات نفتی با اندکی افزایش مواجه شده است. هر بشکه نفت وست تگزاس با ۱.۳ درصد افزایش مواجه شده و قیمت نفت برنت نیز با ۲۷ سنت افزایش به ۷۴.۱۲ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت WTI نیز با افزایش ۲۸ سنتی خود به ۶۹.۴۴ دلار رسیده است.

نگرانی ایجاد شده در خصوص احتمال ایجاد مشکل در عرضه جهانی نفت از سوی بزرگترین تولید کننده نفتی جهان یعنی روسیه، عامل اصلی این افزایش قیمت در نخستین روز معاملاتی هفته جاری عنوان شده است.

با اینحال، شرکت کارگزاری نفتی CRE با انتشار تازه ترین گزارش خود در خصوص تاثیرات احتمالی تشنج ایجاد شده در فضای داخلی روسیه، پیش بینی کرده که این افزایش قیمت بلند مدت نخواهد بود. این شرکت در عین حال تاکید کرده که به نظر می رسد طی ماه های آتی، میزان تنش های ژئوپولیتیکی در منطقه اوراسیا می تواند تشدید شود که در این صورت، روی قیمت جهانی نفت تاثیرگذار باشد.

شرکت «آر بی سی کپیتال» اما معتقد است که شکل گیری فضای بی ثباتی سیاسی در روسیه می تواند منجر به تعطیلی بنادر بارگیری و در نتیجه، تعلیق صادرات میلیون ها بشکه نفت به بازارهای حهانی شود که در این صورت می بایست منتظر افزایش بیشتر قیمت ها باشیم.

کد خبر: ۲۲۷٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha