۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱
ضرورت تلاش‌ برای ادامه روند کاهشی تورم تا پایان سال
رئیس‌جمهور تاکید کرد

ضرورت تلاش‌ برای ادامه روند کاهشی تورم تا پایان سال

رئیس‌جمهور با اشاره به آمار ارائه شده از سوی رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر کاهش ۱۲ درصدی تورم در خرداد ماه، تداوم تلاش‌های هماهنگ همه دستگاه‌ها برای ادامه روند کاهشی تورم تا پایان سال را خواستار شد.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر روز یکشنبه هیأت دولت، برگزاری انتخاباتی سالم، رقابتی و با مشارکت بالا را عامل ارتقای امنیت ملی و اعتماد عمومی دانست و همه دستگاه‌ها را مکلف کرد به وزارت کشور در اجرا و برگزاری انتخابات مشارکتی کمک کنند.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به آمار ارائه شده از سوی رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر کاهش ۱۲ درصدی تورم در خرداد ماه، تداوم تلاش‌های هماهنگ همه دستگاه‌ها برای ادامه روند کاهشی تورم تا پایان سال را خواستار شد.

آیت‌الله رئیسی با ابراز نگرانی از آمار تلفات جاده‌ای و با اشاره به فرارسیدن تعطیلات تابستانی، از وزیر راه و شهرسازی خواست که با همکاری دیگر اعضای شورای‌عالی حمل و نقل و ایمنی ترافیک برای پیشگیری از حوادث رانندگی و تلفات جاده‌ای همه امکانات موجود را بهکار گیرند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش ضمن قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات وزیر و مسئولان وزارت نیرو در مدیریت مصرف برق خاطرنشان کرد: با توجه به شعار سال و اهمیت و ضرورت رشد تولید، همه استانداران و فرمانداران به وزارت نیرو در زمینه مدیریت مصرف برق کمک کنند تا علاوه بر ممانعت از بروز خاموشی در بخش خانگی، از ایراد خسارت به بخش تولید به دلیل قطعی برق نیز جلوگیری شود.

آیت‌الله رئیسی در ابتدای این نشست، با اشاره به ایام پرفضیلت ماه ذی‌الحجه بهره‌گیری از فرصت این ماه برای کسب توفیق معرفت الهی و مقام تسلیم در راستای خودسازی به‌عنوان مقدمه جامعه‌سازی را به مسئولان دستگاه‌ها توصیه کرد.

در جلسه امروز هیأت وزیران، «سیدامیر سیاح» رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی گزارشی از اقدامات این وزارتخانه در عملیاتی کردن درگاه ملّی مجوزها ارائه کرد.

کد خبر: ۲۲۷٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha