۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸
تغییر نرخ ارز محاسباتی فرآورده های نفتی، مهمترین عامل رشد بورس

تغییر نرخ ارز محاسباتی فرآورده های نفتی، مهمترین عامل رشد بورس

­کارشناس بازار سرمایه گفت: مهمترین علت مثبت شدن شاخص بازار سرمایه درمعاملات امروز را تغییر نرخ ارز قیمت پایه فرآورده‌های نفتی در بورس کالا دانست.

به گزارش بازار، نوید شفیعی افزود: نرخ ارز پایه فرآورده‌ای نفتی ۲۸۵۰۰ تومان به نرخ ۳۸۰۰۰ تومان افزایش داشت و عامل مهمی در افزایش سودآوری گروه پترو پالایشی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بیشتر نمادها به ویژه نمادهای پترو شیمی و پالایشی با اقبال خریداران مواجه شد و عمدتا در محدوده مثبت معامله شدند اضافه کرد: همچنین کاهش تنش‌ها در روسیه و به دنبال آن کاهش ریسک سیسماتیک بازار عامل دیگر برای سبز بودن بازار بود.

این کارشناس بازار سرمایه از عوامل مهم و تاثیرگذار دیگر بر شاخص بازار در ماه جاری را انتشار گزارش عملکرد شرکت‌ها در ابتدای تیرماه عنوان کرد و گفت: اگر این گزارش‌ها به خوبی گزارش‌های اردیبهشت ماه باشد می‌تواند عامل خوبی برای رشد بازار باشد.

شفیعی ادامه داد:در فصل برگزاری مجامع حدس می‌زنیم اخبار خوب و مثبتیبیان شود و احتمال تقسیم سود بالای شرکت‌ها وجود دارد که باعث تزریق نقدینگی به بازار و بهبود شرایط بازار شود.

نوید شفیعی گفت احتمال می‌رود اوایل تابستان داغ و پرخبر باشد بنابراین لذا سهامداران باید توجه ویژه‌ای به به اخبار مجامع و گزارش شرکت‌ها در سامانه کدال داشته باشند.

کد خبر: ۲۲۷٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha