حمایت از شکل‌گیری زیرساخت‌های ملی در حوزه فناوری‌های تحول‌ساز
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان تاکید کرد

حمایت از شکل‌گیری زیرساخت‌های ملی در حوزه فناوری‌های تحول‌ساز

دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری گفت: از راه‌اندازی و شکل گیری مراکز ملی در حوزه‌های گوناگون فناوری حمایت می کنیم. گ

به گزارش بازار، روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری در آیین افتتاحیه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی فناوریهای نرم افزاری و رایانه ای و صنایع وابسته(الکامپ) با اشاره به شکل‌گیری ۶ هاب(مراکز علمی) فناوری در حوزه فناوری‌های بر هم زننده و تحول‌ساز شکل می‌گیرد، عنوان کرد: با توجه به پیشرفت روزافزون فناوری‌های اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد دیجیتال، لازم است که به عرصه نوآوری از جنس فناوری گام بگذاریم. بر همین اساس معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، حمایت از راه‌اندازی هاب یا مراکز ملی در حوزه‌های گوناگون فناوری همچون میکروالکترونیک، اقتصاد دیجیتال و فناوری اطلاعات و ارتباطات را با محوریت بخش خصوصی در دستور کار داریم.

روح الله دهقانی افزود: برای این که مقهور فناوری نشویم و در حرکت پرشتاب تحولات، سوار بر قطار پیشرفت باشیم، باید بتوانیم از مصرف‌کننده صرف فناوری فراتر رفته و در لایه‌های عمیق‌تر به تولید و توسعه فناوری بپردازیم.

وی با تاکید بر این‌که تسلط بر فناوری و حرکت مستمر در مسیر پیشرفت، مستلزم حرکت از جریان مصرف به حوزه توسعه فناوری است، گفت: در این حوزه باید به چند فناوری مهم مانند میکروالکترونیک، فناوری اطلاعات، ارتباطات و حسگر توجه جدی داشته باشیم، چراکه جزء جدایی ناپذیر از اقتصاد دیجیتال هستند. همچنین مهم‌تر از همه، فناوری هوش مصنوعی که قطعاً از حوزه‌های تحول آفرین آینده بشری خواهد بود، باید مورد توجه قرار بگیرد.

رییس بنیاد ملی نخبگان، با بیان این‌که می‌بایست توجه به فناوری‌های نوظهور و تحول‌آفرین، فراتر از کاربری و مصرف فناوری‌های باشد، گفت: اگر به توسعه و حرکت در مسیر تسلط و تولید فناوری‌ها توجه نکنیم، قطعاً با باقی ماندن در قامت مصرف کننده این فناوری‌ها، در آینده از جریان جهانی توسعه فناوری جا خواهیم ماند و مغلوب فناوری‌ها می‌شویم.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری، با اشاره به جلوه‌گری دستاوردهای فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور کشور در نمایشگاه فناوریهای نرم افزاری و رایانه ای و صنایع وابسته، عنوان کرد: شاید اگر در دهه‌های گذشته سری به نمایشگاه فناوریهای نرم افزاری و رایانه ای و صنایع وابسته می‌زدیم، صرفا شاهد حضور شرکت‌های عرضه کننده کامپیوتر و خدمات اداری بودیم. اما امروز شرکت‌های توانمندی که در عرصه فناوری‌های دیجیتال، خدمات هوشمند و فناوری اطلاعات در عرصه بین‌المللی، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، در این رویداد حضور دارند و توانمند هستند که نشان دهنده توانمندی فناورانه زیست‌بوم فناوری و نوآوری در عرصه‌هایی، چون اقتصاد دیجیتال، فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوش مصنوعی است.

گفتنی است، بیست و ششمین دوره نمایشگاه فناوریهای نرم افزاری و رایانه ای و صنایع وابسته با حضور روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات، سید محمدامین آقامیری رییس مرکز ملی فضای مجازی، مجتبی توانگر رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی، محمدصادق خیاطیان رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین الکساندر شویتوف معاون وزیر توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه‌های جمعی روسیه افتتاح شد.

حدود ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی که بیش از ۱۵۰ شرکت از آن‌ها استارتاپ و دانش‌بنیان هستند، در این نمایشگاه حضور دارند.

نمایشگاه امسال با شعار «آینده بهتر برای اقتصاد دیجیتال» علاوه بر شرکت‌های داخلی، میزبان ۵۰ شرکت خارجی از کشورهای ازبکستان، فرانسه، پاکستان، بوسنی، سوریه، چین، روسیه، ترکیه، ارمنستان و عراق نیز است.

کد خبر: ۲۲۷٬۸۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha