۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
مازندران برای رفع تنش آبی نیازمند سدسازی است
مدیرعامل آب منطقه ای مازندران در گفتگو با بازار؛

مازندران برای رفع تنش آبی نیازمند سدسازی است

ساری- داودیان، مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با بیان این که پیش بینی می شود چهار هزار هکتار از مزارع و شالیزارهای استان کشت نشود، گفت: مازندران برای رفع تنش ها نیازمند سدسازی است.

حیدر داودیان در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که بیش از ۲۱۳ هزار هکتار از مزارع استان به زیرکشت برنج می رود، افزود: پیش بینی می شود امسال چهار هزار هکتار از مزارع شالیزاری کشت نمی شود.

وی کل نیازآبی را در بخش شرب، صنعت و کشاورزی سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب بیان کرد و گفت: این درحالی که استان با کمترین خشکسالی دچار تنش و مشکل می شود.

وی سدسازی را الزام امروز مازندران بیان کرد و گفت: مازندران به شدت نیازمند سدسازی است حتی از به قیمت از بین رفتن برخی از نعمات های خدادادی مواجه شویم.

داودیان با بیان این که آب شرب برخی از مناطق دارای آلودگی است، گفت: این مشکل ناشی از آن است که از آب های سطحی استفاده می کنیم و وجود مراکز دپو نیز از دیگر مشکلات است.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران میانگین مهار آب را در استان ۱۰ درصد ذکر کرد و گفت: این درحالی که میانگین مهار آب در کشور ۵۰ درصد است و طبق برنامه درازمدت باید دو میلیارد مترمکعب از آب های سطحی استان مهار و مدیریت شود و این برنامه باید با ساخت سدها محقق شود.

کد خبر: ۲۲۷٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha