۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
۵۰۰ هزار مازندرانی زیر خط فقر هستند/ انتقاد از ساختار معیوب اداری
نمایندگان مازندران در مجلس:

۵۰۰ هزار مازندرانی زیر خط فقر هستند/ انتقاد از ساختار معیوب اداری

ساری - نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس گفت: حدود ۵۰۰ هزار نفر از مردم استان زیر خط فقر زندگی می کنند و تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند.

به گزارش خبرنگار بازار ، علی بابایی کارنامی بعدازظهر شنبه در جمع فعالان اقتصادی مازندران در سالن اتاق بازرگانی با بیان اینکه برای حل مشکلات باید کارگروهی و جمعی انجام دهیم، به دغدغه مقام معظم رهبری و پیام راهبردی معظم له به مجلس یازدهم اشاره کرد واظهار داشت: فرهنگ و اقتصاد اولویت اساسی کشور است.

وی با بیان اینکه مجلس در راس امور باید مسائل فرهنگی و اقتصادی را رصد کند، گفت: ما بدون توجه به بخش خصوصی نمی توانیم کاری انجام دهیم و هنوز در استان مازندران حدود ۵۰۰ هزار نفر زیر خط فقر زندگی می کنند که نشانه کم توجهی به بخش خصوصی است.

بابایی با بیان اینکه سیاستگذاری کلان اقتصادی کشور با مشکل مواجه است، گفت: ما نمایندگان مازندران تصمیم داریم به دور از دغدغه های سیاسی و نگرش ها با کمک بخش خصوصی کارهای بزرگی انجام دهیم.

وی با عنوان این مطلب که برای رونق تولید باید فضای کسب و کار را بهبود بخشیم، گفت: با تورم و سودهای بالای ۳۰ درصد نمی توان به رونق تولید دست یافت.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه سیاسی و اقتصادی کشور باید جایگاه بخش خصوصی را ارتقاء بخشیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد جمعیت بیکار کشور را مازندرانی ها تشکیل می دهند، از دستگاه های اجرایی خواست تا  برای حل مشکل اشتغال به بخش خصوصی اعتماد کنند.

ساختار اداری معیوب است
ولی اله فرزانه نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس نیز گفت: ساختار اداری معیوب از جمله اشکالات به شمار می رود و تا زمانی که ساختار وجود دارد قوانین کسب و کار موفق نیست.

وی ادامه داد: باید ساختار اداری قبل از انقلاب را به نفع مردم و انقلاب تغییر دهیم و به دلیل ساختار معیوب اداری، نظارت ها نیز ضعیف است.

فرزانه یادآور شد: به دلیل وجود ساختار معیوب نمی توانیم عوامل تولید را تقویت کرده و رونق بخشیم و این درحالی است که توانمندی و منابع زیادی در کشور وجود دارد.

وی با اظهار اینکه باید مجلس و دولت در کنار بخش خصوصی و دولتی، ساختار اداری کشور را اصلاح کند و تغییر دهد، گفت: حمایت بخش های مختلف در این زمینه ضروری است.

منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندرود نیز با اشاره به جهش تولید و برنامه ریزی برای تحقق این هدف به پیام مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغاز به کار مجلس شورای اسلامی، پیشرفت و عدالت را مسئله مهمی برشمرد و گفت: مازندران در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت، همجواری با کشورهای مختلف مزیت های زیادی دارد و باید از آن بهره گیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بخش خصوصی و اتاق بازرگان بزرگترین پارلمان به شمار می رود، هنوز به تراز مناسب در حوزه اقتصادی نرسیدیم و باید به اعتبارات ملی توجه کرد.

کد خبر: ۲۲٬۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha