ایجاد ۳۳ واحد جدید تولید نوشت افزار در سال ۱۴۰۲
معاون صنایع عمومی وزارت صمت اعلام کرد

ایجاد ۳۳ واحد جدید تولید نوشت افزار در سال ۱۴۰۲

معاون صنایع عمومی وزارت صمت از ایجاد ۳۳ واحد تولید نوشت افزار خبر داد و گفت: این واحدها بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند و با بهره برداری از آن‌ها عمده نیاز به نوشت افزار در داخل تامین خواهد شد.

به گزارش بازار، محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اعلام این خبر گفت:در حال حاضر تعداد واحدهای صنعتی در بخش نوشت افزار که با مجوز وزارت صمت فعالیت میکنند به ۹۹ واحد رسیده است.

وی ادامه داد: ما برای حمایت از محصولات داخلی نهایت تلاشمان را برای ایجاد محدودیت وارداتی انجام داده ایم جز در مواردی که هنوز نتوانستیم به عمق تولید یا تنوع محصول برسیم یا محصولات داخلی به اندازه‌ای مورد استقبال قرار گرفته که تولیدکنندگان اعلام کرده اند هنوز نتوانستیم بازار را پوشش ۱۰۰ درصدی دهیم و نیازمند استفاده از سایر محصولات هستیم.

معاون وزیر صمت در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در خصوص وجود محصولات خارجی در نمایشگاه نوشت افزار ایرانی گفت: گرچه خیلی از واحدهایی که به عنوان واحد بازرگانی با محصولات خارجی فعالیت می‌کنند، واحدهایی هستند که همزمان فرایند تولید را آغاز کرده اند و در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند و از این صنعت رو به رشد استقبال می‌کنند و امیدواریم در افق سند راهبردی ۱۴۰۵ صنعت نوشت افزار، در تمام نیازهای داخلی با توجه به اهداف کمی تعیین شده به خودکفایی برسیم.

برادران در خصوص کمبود کاغذ گفت:سال گذشته ما به همت برخی صنایع که قبلا فعال نبودند و یا نیمه فعال بودند و امروز به فعالیت حداکثری رسیدند؛ ۷۰ درصد افزایش تولید کاغذ داشتیم و به همین میزان اولویت را به کتاب‌های درسی مدارس اختصاص دادیم و دو سوم نیاز کاغذ کتاب‌های درسی مدارس با کاغذ داخلی تولید شد و امیدواریم این آمار امسال به ۱۰۰ درصد برسد.

معاون وزیر صمت از طراحی برنامه مستقل صنعت سلولزی و کاغذ با کمک وزارت ارشاد خبر داد و گفت: در این خصوص سرمایه گذاری خوبی صورت گرفته و به دنبال آن هستیم که سرمایه گذاری جدید به نتیجه برسد تا در زمینه بسته بندی، مقوا و کاغذ، محصولات متنوعی تولید شود و فرایند افزایش تولید را دنبال کنیم.

وی تاکید کرد: تا زمانی که بتوانیم نیازهای داخلی را خودمان تامین کنیم حمایت‌هایی در قالب واردات کاغذ یا خمیر کاغذ صورت گرفته و استمرار خواهد داشت.

کد خبر: ۲۲۷٬۷۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha