۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
خروج گندم از زنجان در فصل خرید ممنوع شد
مدیرکل غله زنجان:

خروج گندم از زنجان در فصل خرید ممنوع شد

زنجان- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: بر اساس تصمیم کمیته خرید گندم و دانه‌های روغنی، خروج این محصول از استان در فصل خرید سال ۱۴۰۲ ممنوع شد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت غله زنجان، ولی الله زمانی گفت: بر اساس تصمیم کمیته خرید گندم و دانه‌ های روغنی، خروج این محصول از استان در فصل خرید سال ۱۴۰۲ ممنوع شد.

وی ابراز کرد: این تصمیم با توجه به وضعیت بارش باران، دیمی بودن کشت گندم در استان و برنامه ریزی جهت تامین آرد و نان شهروندان زنجانی اتخاذ شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان، با بیان اینکه حدود ۴۰ مرکز ملکی و خصوصی خرید تضمینی گندم برای استان در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: نگهداری و انبار کردن گندم بدون اخذ مجوزهای لازم به عنوان احتکار محسوب می شود و افراد متخلف در صورت مشاهده به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

زمانی بیان کرد: کشاورزان در زمان انتقال گندم به مراکز برای جلوگیری از هدر رفت ذخیره گندم نسبت به درزبندی و چادرکشی کامیون اقدام و همچنین از تمیز بودن کف کامیون در زمان بارگیری اطمینان حاصل کنند.

وی گفت: ویژگی‌ های گندم قابل خریداری، حدود مجاز شامل اُفت مفید و غیر مفید، سن‌ زدگی و روش نمونه‌ برداری از محموله‌ های تحویلی گندمکاران در ابتدای ورود به مراکز خرید، مشخص شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه هماهنگی لازم جهت پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده صورت گرفته است، ادامه داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم ۱۵ هزار تومان تعیین شده است.

کد خبر: ۲۲۷٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha