۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای پیش از اربعین
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری عنوان کرد

نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای پیش از اربعین

باقر جوان، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر جاده‌ای سازمان راهداری و جاده‌ای گفت: با ورود دو هزار دستگاه اتوبوس تلاش می‌شود تا پیش از اربعین ناوگان حمل و نقل جاده‌ای نوسازی شود.

به گزارش بازار، داریوش باقر جوان با اشاره به ارائه تسهیلات یک و نیم میلیارد تومانی برای متقاضیان در این زمینه افزود: با اعلام شیوه نامه‌ها به استان‌ها، شرکت‌های اتوبوس رانی، رانندگان و مالکان می‌توانند اقدام کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از تسهلات ارائه شده در این فراخوان کاهش پنجاه درصدی عوارض بازرگانی است که نیاز به تصویب وزارت کشور و صمت دارد.

باقر جوان با اشاره به اینکه عمر ناوگان وارداتی لازم است زیر پنج سال با شد افزود: شرکت‌های سازنده باید دارای استانداردهای لازم نیز باشند.

وی با اشاره به اینکه فراخوان نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای ماه گذشته به استان‌ها اعلام شده است گفت:لازم است شرکت‌های متقاضی دارای پروانه فعال و تعهد نامه منوط به اینکه اتوبوس‌ها به مدت پنج سال در اختیار خودشان باشد و در مواقع لازم مثل اربعین، نوروز و ستاد ارتحال امام خمینی در اختیار مسیرهای مشخص شده از سوی راهداری قرار گیرد را دارا باشند.

وی همچنین در خصوص شرایط مالکان شخصی که تمایل به شرکت در این فراخوان را دارند نیز گفت: لازم است رانندگان و مالکان دارای کارت هوشمند فعال مسافربری باشند همچنین ۱۲۰ صورت وضعیت و احراز کارکرد، و معرفی نامه از تشکل‌های صنفی و تعهد نامه مبنی بر استفاده در مسیرهای مشخص شده در ایام اربعین و نوروز و ستاد ارتحال امام خمینی توسط راهداری باشند.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر جاده‌ای سازمان راهداری و جاده ای گفت: ثبت نام برای متقاضیان از ابتدای خرداد به استان‌ها اعلام شده و در حال حاضر در حال جمع آوری متقاضیان هستیم بعد از آن ثبت سفارش از طریق وزارت صمت اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت محدود گفت: با توجه به شرایط و تهسلات اعلام شده لازم است متقاضیان زودتر اعلام در خواست کنند و همچنین قرار شده انتخاب شرکت‌های سازنده با توجه به استانداردهای مورد تایید، قیمت و عمر ساخت ناوگان کمتر از پنج سال برعهده متقاضی باشد.

کد خبر: ۲۲۷٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha