۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
گزارش عارضه سنجی ترافیک برای همه طرح‌های شهرسازی تهیه می‌شود
با پیشنهاد معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی؛

گزارش عارضه سنجی ترافیک برای همه طرح‌های شهرسازی تهیه می‌شود

افندی زاده، معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت: با پیشنهاد معاونت حمل و نقل تهیه گزارش عارضه سنجی ترافیک برای همه طرح‌های شهرسازی در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تصویب شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی‌زاده معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات طرح‌های شهرسازی در حوزه شهرها از جمله عدم توجه کافی و متناسب با تغییرات شبکه منطبق بر تغییرات شهرسازی اظهار کرد: تهیه گزارش عارضه سنجی ترافیک برای همه طرح‌های شهرسازی در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تصویب شد.

وی افزود: این موضوع در گذشته سبب شده بود که بسیاری از طرح‌های سابق مسکن حمایتی(مسکن مهر، اقدام ملی و ...) دسترسی مطلوب به بدنه شهری و خدمات آن نداشته باشند و در نتیجه در این طرح‌ها شبکه حمل و نقل تسهیلات کافی برای ساکنین را فراهم نمی‌کند، تاکید کرد: تاکنون ساز کار مناسبی برای حل این مشکل و کاهش عوارض آن در شهرها و استان‌های کشور وجود نداشت که پس از بررسی به عمل آمده با پیشنهاد معاونت حمل و نقل موضوع تهیه گزارش عارضه سنجی ترافیک برای کلیه طرح‌های شهرسازی در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران نیز تصویب شد.

افندی‌زاده اظهار کرد: این گزارش برای طرح‌های شهرسازی شامل تغییر کاربری اراضی الحاقات به محدوده شهر طرح های ویژه طرح توسعه موضوعی و موضوعی ... توسط ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها اجباری شد و شورای هماهنگی ترافیک استان‌ها مسئول بررسی و تصویب آن قرار گرفت.

معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: خطوط کلی انجام مطالعات عارضه سنجی در آئین نامه طراحی معابر شهری پیشنهاد شده و امید است با انجام این مطالعات اثرات تغییر طرح‌های شهرسازی در حوزه حمل و نقل به خوبی منعکس شود و حداکثر بهینه‌گی و ایمنی در طراحی شبکه حمل و نقل مناسب برای ساکنین این اراضی نمود یابد.

کد خبر: ۲۲۷٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha