۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳
سرعت رشد تورم ژاپن به بالاترین سطح طی ۴۲ سال گذشته رسید
آمار تازه بانک مرکزی ژاپن؛

سرعت رشد تورم ژاپن به بالاترین سطح طی ۴۲ سال گذشته رسید

با ناتوانی بانک مرکزی ژاپن در کنترل تورم این کشور، نرخ سرعت رشد تورم در ژاپن به بالاترین میزان خود طی ۴۲ سال گذشته رسید.

به گزارش بازار؛ با ناتوانی بانک مرکزی ژاپن در کنترل تورم این کشور، نرخ سرعت رشد تورم در ژاپن به بالاترین میزان خود طی ۴۲ سال گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، در تازه ترین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی ژاپن در خصوص نرخ تورم و شاخص های مهم اقتصادی این کشور، توکیو اعلام کرد که میزان سرعت افزایش تورم بالاتر از پیش بینی های مرکزی برای ماه می بوده است.

آمارهای بانک مرکزی ژاپن نشان می دهند که شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) این کشور به ویژه قیمت سوخت، به بالاترین میزان طی ۴۲ سال گذشته افزایش یافته و به سطحی بالاتر از تخمین های این بانک برای ماه می رسیده است.

همچنین برخی از اقلام مهم مصرفی از جمله قیمت مواد غذایی و نیازهای روزمره منجر به افزایش افرقام شاخص هزینه زندگی برای شهروندان ژاپنی شده است. به گفته بانک مرکزی، شاخص هزینه مصرف کننده در ژاپن برای ماه می به ۳.۲ درصد افزایش یافته که این رقم به نسبت ۳.۴ درصد برای ماه آوریل کاهش یافته است؛ اما با اینحال، میزان تخمین تورم تخمینی بانک مرکزی برای این ماه، ۳.۱ درصد بوده که نرخ فعلی تورم بالاتر از سطح تخمینی این بانک قرار دارد.

«رویوسوکی کاتاگی» کارشناس امنیت اقتصادی بازار در این خصوص به رویترز گفت: تورم طی هفته های آتی نیز افزایش خواهد یافت و احتمالا در اواسط تابستان به اوج خود خواهد رسید... و هزینه های تولید کننده شرکت ها نیز برای طولانی مدت روند افزایشی خواهد داشت.

کد خبر: ۲۲۷٬۴۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha