رونمایی از سند راهبردی صنعت نوشت افزار

رونمایی از سند راهبردی صنعت نوشت افزار

سند راهبردی صنعت نوشت‌افزار ایران در حاشیه نخستین رویداد ملی «هم‌نوشت»، امروز (یکم تیر) با حضور معاون وزیر صمت در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب رونمایی شد.

به گزارش بازار، محمدمهدی برادران در حاشیه رونمایی از سند راهبردی صنعت نوشت افزار گفت: در دیدار سال گذشته صنعتگران با مقام معظم رهبری، دو تکلیف از سوی ایشان برای ما تعیین شد: نخست تدوین سند راهبردی صنعت نوشت‌افزار که هم‌اکنون آماده شده است و دوم ایجاد کارگروه تخصصی نوشت‌افزار.

وی ادامه داد: ما امروز در این همایش سند راهبردی صنعت نوشت افزار ایران را رونمایی کردیم که مرهون کار فشرده دفتر صنعت نوشت افزار و کمک بخش خصوصی، انجمن‌ها و اتحادیه‌ها و مجموعه‌های مردمی است، همچنین کارگروه ملی راه اندازی شده تا به صورت مستمر تحقق این سند را راهبری کند.

برادران افق این سند را ۱۴۰۵ عنوان کرد و افزود: این سند دارای یک برنامه راهبردی و عملیاتی است که اقداماتی را برای تحقق رشد تولید بیشتر، توجه به محتوای ایرانی اسلامی و همچنین موضوع عمق تولید و موضوع شبکه توزیع متناسب با این سند را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی با اشاره خودکفایی کشور در تولید برخی حوزه‌های نوشت افزار گفت: با این سند به دنبال آنیم که عمق تولید داخلی سازی را افزایش دهیم و به سمت صادرات برویم.

وی به تنوع محصولات تولیدی در زمینه صنعت نوشت افزار اشاره کرد و افزود: برای کالاهایی همچون دفتر مشق، گواش، محصولات مهندسی، خودکار و تولید انواع مداد به ویژه مداد پلیمری و محصولات جدید همچون محصولات آنتی باکتریال هدفگذاری تنوع تولید را در دستور کار داریم تا مردم و مصرف کنندگان این محصولات به نام و نشان‌های داخلی افتخار کنند.

وی این دستاوردها را مرهون توجه ویژه مقام معظم رهبری به این صنعت عنوان کرد و افزود: ما خیلی خوشحالیم که سند راهبردی صنعت نوشت افزار مورد توجه رهبر انقلاب است و در گزارشی که به صورت حضوری خدمت ایشان ارائه کردیم و صحبت نماینده صنعتگران با رهبری مورد توجه ایشان قرار گرفت.

برادران گفت: امروز علاوه بر ۲ پیام سال‌های قبل مقام معظم رهبری به تولیدکنندگان نوشت افزار، پیام سوم در حاشیه این نمایشگاه و در رویداد (هم‌نوشت) رونمایی شد که ناظر بر تقدیر از صنعتگران این صنعت و همت مستدام برای ادامه این مسیر تا بتوانیم به افق نهایی این صنعت که مد نظر رهبری و مردم است نائل آییم.

کد خبر: ۲۲۷٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha