۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
دمل‌های کهنه اقتصادی با کرونا سر باز کرد/ ضرورت راه اندازی پنجره واحد
رئیس اتاق بازرگانی ایران:

دمل‌های کهنه اقتصادی با کرونا سر باز کرد/ ضرورت راه اندازی پنجره واحد

ساری- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه اقتصاد ما مملو از دمل‌های چرکین است، گفت: این زخم‌های کهنه‌ با کرونا سر باز کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامحسن شافعی پیش ازظهر شنبه در مراسم افتتاح ساختمان اتاق بازرگانی مازندران در سالن اجتماعات با اشاره به مشکلات موجود در اقتصاد ایران گفت: اقتصاد ما مملو از دمل های چرکینی است که با کرونا و شرایط تحریمی سرباز کرده است.

وی با تاکید براینکه برای رفع مشکلات اقتصادی تعامل بین دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها و بخش خصوصی به عنوان سه ضلع مثلث ضروری است، نگاه منطقه ای به برنامه های توسعه را امری مهم برشمرد و گفت: یکی از اشکالات برنامه های توسعه اقتصادی در کشور است که به همه استان ها نگاه واحد دارد و نسخه ای واحد برای همه نوشته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران افزود: این درحالی که برنامه های توسعه استانی باید منطقه ای نوشته شود و نمی توان یک نسخه را برای همه تجویز کرد و پیچید.

شافعی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و کشاورزی مازندران در حوزه های مختلف، داشتن رتبه های اول و دوم در بخش های کشاورزی و تولیدی افزود: این استان در حوزه صنعتی نیز جزو پنج استان برتر کشور است و همسایگی با کشورهای حاشیه خزر از مزیت های این استان به شمار می رود.

وی، با بیان اینکه بخش خصوصی و اتاق بازرگانی به عنوان مشاوران سران سه قوا محسوب می شوند، به راه اندازی پنجره واحد در استان ها اشاره کرد و گفت: تا پایان سال جاری پنجره واحد در تمامی استان ها راه اندازی می شود که در کاهش صدور مجوزهای سرمایه گذاری تاثیر بسزایی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران به آمادگی قوه قضاییه برای ایجاد دادگاه های اقتصادی و تجاری اشاره و اضافه کرد: راه اندازی این دادگاه ها نیز در حل مسائل فراروی تاثیرگذار خواهد بود.

کد خبر: ۲۲٬۷۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha