۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶
باید در مصرف آب فرهنگ سازی کنیم| سفره های زیر زمینی کشور دچار مشکلات جدی است
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

باید در مصرف آب فرهنگ سازی کنیم| سفره های زیر زمینی کشور دچار مشکلات جدی است

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: متاسفانه ما مصرف کننده خوبی نیستیم و در این بخش بی دقتی می کنیم. مقوله مصرف آب مهم است چراکه سفره های زیر زمینی ما دچار مشکل شده و فرونشست استان ها را تهدید می کند.

به گزارش بازار، محمدجواد عسکری در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز دوم طرح آبرسانی به شهر ساوه و روستاهای مسیر سد کوچری، بیان کرد:در زمینه طرح آبرسانی به شهر ساوه حرکت خوبی انجام شده و بنده به نوبه خودم از حجت السلام و المسلمین سبزی و استاندارد استان مرکزی و سایر مسئولین تقدیر و تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه ما در راستای این پروژه آبرسانی چندین جلسه را با حضور وزیر نیرو برگزار کردیم ، ادامه داد: از این رو بنده به نوبه خودم از این وزیر جهادی نیز تشکر می کنم چراکه حرکت ارزشمندی در این بخش صورت گرفته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع قطعی آب تهران،گفت: در این راستا بنده مرتبا با وزیر نیرو در تماس بودم و دو مرتبه به مرکز دیسپاچینک مراجعه کرده و شاهد زحمات صورت گرفته بودم.

وی با بیان اینکه اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه های ملی آبرسانی صورت گرفته است، ادامه داد:در موضوعات ملی اعم از انتقال آب به همدان ، سنندج و خوزستان وزارت نیرو بسیار خوب عمل کرده است.

عسکری با بیان اینکه در بحث نهضت آبرسانی حرکت بسیار ارزشمندی در کشور ایجاد شده است،گفت: ما تنش آبی شدیدی داشتیم لذا وقتی بنده از نزدیک شاهد فعالیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در این بخش بودم دیدیدم که همه مانند زمان دفاع مقدس پای کار هستند و کارها به صورت عملیاتی دنبال می شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه باید در مصرف آب فرهنگ سازی کنیم، بیان کرد:متاسفانه ما مصرف کننده خوبی نیستیم و در این بخش بی دقتی می کنیم. مقوله مصرف آب بسیار مهم است چراکه سفره های زیر زمینی ما دچار مشکل شده و فرونشست همه استان ها را تهدید می کند. البته ظرفیت های موجود پای کار امده اما باید به کمک مردم تلاش کنیم تا در مصرف بهینه آب به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه مجلس با در نظر گرفتن شرایط موجود در کنار دولت ایستاده است، ادامه داد:نگاه و رویکردها بر این اساس است که مشکلات این بخش برطرف شود. به واقع رویکرد همه نمایندگان مجلس کمک به دولت است.

این نماینده با بیان اینکه سفر میدانی فعلی، پنجاه و یکمین سفر استانی کمیسیون کشاورزی مجلس است،بیان کرد: ۲۱ سفر میدانی کمیسیون کشاورزی به بنادر و برای ترخیص کالاهای اساسی بوده است.

کد خبر: ۲۲۷٬۲۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha