۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
توزیع ۳۰۰ هزار بسته کمک معیشتی در مناطق محروم| ۶۰ هزار نفر خدمات دندانپزشکی رایگان دریافت کردند
توسط بنیاد احسان در مناطق کم برخودار صورت گرفت

توزیع ۳۰۰ هزار بسته کمک معیشتی در مناطق محروم| ۶۰ هزار نفر خدمات دندانپزشکی رایگان دریافت کردند

بابایی مدیرکل روابط عمومی بنیاد احسان به بازار گفت: از ابتدای سال جاری ۳۰۰ هزار بسته کمک معیشتی توزیع و برای ۶۰ هزار نفر خدمات رایگان دندانپزشکی در مناطق کم برخوردار ارائه شده است.

بازار؛ گروه ایران: بنیاد احسان به عنوان یکی از بزرگترین نهادهای مردمی و بازوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای توانمندسازی و رفع محرومیت های مناطق کم برخوردار فعالیت دارد.

این نهاد مردمی همواره در راستای کمک رسانی به خانواده های محروم و نیازمند، ارائه خدمات درمانی رایگان به مناطق کم برخوردار، فراهم کردن شرایط تحصیل برای دانش آموزانی که از زیرساخت های تحصیل برخوردار نیستند و غیره فعالیت دارد.

مجموعه ای مردمی و چند هزار نفری در سراسر کشور که با داشتن برنامه ‌های متعدد و همکاری با سازمان‌ های مختلف، توانسته است در جهت بهبود کیفی زندگی افراد محروم و نیازمند گامی مهم بردارد. در رابطه با اقدامات سال گذشته و امسال بنیان احسان علی بابایی مدیرکل روابط عمومی بنیاد احسان در گفت و گو با بازار توضیح می دهد:

* در خصوص شاخص ترین اقداماتی که بنیاد احسان سال ۱۴۰۱ انجام داد برایمان بگویید و بفرمایید چه مشکلاتی از مردم مناطق کم برخوردار تر برطرف شده است؟

از ابتدای سال ۱۴۰۱ بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با پویش «احسان علوی» و زیر چتر حمایت بردن بیش از ۲۰ هزار از ایتام کمیته امداد سال خود را شروع کرد. در ادامه پویش هایی همچون «نسیم احسان» با توزیع وسایل سرمایشی در تابستان و «دلگرمی احسان» با توزیع وسایل گرمایشی در زمستان را داشتیم.

پویش مشق احسان در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ با توزیع ۳۰۰ هزار بسته لوازم تحریر در مناطق کم برخوردار انجام شد

همچنین پویش هر ساله ما یعنی مشق احسان با توزیع ۳۰۰ هزار بسته لوازم تحریر در مناطق کم برخوردار در آستانه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ انجام شد. علاوه بر این رزمایش همدلی و احسان را با توزیع یک میلیون بسته معیشتی در مناطق کم برخوردار و غیره از جمله پویش های بنیاد احسان است که برگزار شده است.

* به نظر خودتان نقطه عطف بنیاد احسان در تحقق برنامه های محرومیت زدایی با کمک گروه های مردمی در چه چیزی است؟

آنچه که بنیاد احسان و گروه های جهادی را بهم وصل کرده، قرارگاه های جهادی است. هشت قرارگاه تخصصی در بنیاد احسان وجود دارد که برخی از آن ها قرارگاه عدالت آموزشی، قرارگاه مسجد و سبک زندگی، قرارگاه نوآوری، قرارگاه پیشرفت منطقه ای و قرارگاه کشاورزی و توسعه روستایی نام دارند.

این قرارگاه های تخصصی واسطه امور اجتماعی با گروه های مردمی و جهادی هستند. همچنین ما ۱۲ هزار گروه جهادی را در سراسر کشور مورد حمایت خود قرار داده ایم و با آن ها ارتباط مستمر داریم. این گروه های جهادی و مردمی در زیرشاخه های خیریه ها، مساجد، سمن ها، گروه های جهادی پخش شده اند و با هر کدام به طور تخصصی رابطه داریم و کار محرومیت زدایی و توانمندسازی مناطق را پیش می بریم.

* در مورد جزئیات فعالیت های محرومیت زدایی که در سال گذشته و ابتدای امسال انجام داده اید برایمان بگویید؟

برای مثال در بخش فلاحت احسان بیش از ۵۰۰ هکتار زمین غیرقابل کشت را زیر کشت بردیم. همچنین برای یک و نیم میلیون راس دام در مناطق کم برخوردار واکسیناسیون صورت گرفته است.

از ابتدای سال جاری حدود ۳۰۰ هزار بسته معیشتی در مناطق کم برخوردار توزیع شده است

علاوه بر این از ابتدای سال جاری نیز حدود ۳۰۰ هزار بسته معیشتی در مناطق کم برخوردار توزیع کرده ایم. پویش لبخند احسان را هم داشتیم که درمان و ویزیت رایگان دندان پزشکی را به عنوان یکی از مباحث مهم در مناطق کم برخوردار در استان های قزوین، زنجان، البرز، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و سیستان و بلوچستان بر عهده دارد.

در این پویش، امسال برای ۶۰ هزار نفر در مناطق کم برخوردار به صورت رایگان خدمات دندان پزشکی ارائه شده است. اتفاقی که به مدد همکاران ما در بنیاد احسان و سایر گروه های جهادی رقم خورده است.

کد خبر: ۲۲۷٬۲۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha