۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
تعیین تکلیف تسهیلات صندوق اوپک برای سرمایه گذاری اعضاء
وزیر اقتصاد اعلام کرد

تعیین تکلیف تسهیلات صندوق اوپک برای سرمایه گذاری اعضاء

خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی؛ گفت: اجلاس صندوق اوپک فرصتی بسیار مهم برای تبادل نظر و تعیین تکلیف پروژه‌های سرمایه‌گذاری صندوق اوپک است.

به گزارش بازار، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان برای شرکت در چهل و چهارمین جلسه سالانه صندوق اوپک به وین پایتخت اتریش شفر کرده است. مهدی طغیانی نماینده مجلس شورای اسلامی، فکری رییس سازمان سرمایه گذاری و روحانی سرپرست معاون سیاستگذاری اقتصادی وزیر اقتصاد را در این سفر همراهی می‌کنند.

خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه شرکت در چهل و چهارمین اجلاس سالانه صندوق اوپک گفت: این اجلاس که با حضور وزرای اقتصادی کشورهای عضو برگزار می‌شود، فرصتی بسیار مهم برای تبادل نظر و تعیین تکلیف پروژه‌های سرمایه‌گذاری صندوق اوپک است، برای اینکه کشورها بتوانند در حوزه سرمایه‌گذاری و پروژه‌های عمرانی از این سرمایه گذاری‌ها استفاده کنند.

خاندوزی در ادامه افزود: شعار امسال صندوق تمرکز بر دو هدف ویژه است؛ اول هدف تاب‌آوری اقتصادی کشورها که در مقابل شوک‌هایی که به اقتصاد وارد میشود، مقاوم باشند و دوم هم مسئله عدالت و برابری در حوزه اجتماعی داخل کشورها است که وضعیت توزیع درآمد و دسترسی گروه‌های فقیر و ضعیف را بهبود ببخشد.

وی گفت: از آنجا که هر دو سیاست با توجه به این که جزو تدابیر جدی مورد تاکید آقای رئیس‌جمهور است، ما هم با نگاه کاملا فعالانه در اجلاس شرکت کردیم و امیدواریم که نتیجه این اجلاس و مصوب شدن پروژه‌های سرمایه‌گذاری کمک کند به اینکه کشورهای همسایه ما هم به عنوان دستور کار اصلی دیپلماسی اقتصادی دولت مبتنی بر همسایگی بتوانند از منافع اقتصادی پروژه اقتصادی صندوق استفاده کنند.

ارائه صورت‌های مالی صندوق اوپک، انتخاب حسابرسان مستقل، گزارش وضعیت صندوق مشترک برای تجارت، حسابداری منابع مالی صندوق اوپک، انتخاب رئیس و نائب رئیس شورای وزیران از جمله مباحث دستور کار این نشست است. صندوق توسعه بین المللی اوپک، اولین بار در سال ۱۹۷۶ میلادی توسط کشورهای عضو اوپک در جهت کمک به کشورهای درحال توسعه تشکیل شد و هزینه‌های این سازمان از سوی اعضای اوپک و سود حاصل از پروژه‌های مختلفی که در دست اجرا دارد، تأمین می‌شود. ایران بعد از چهار سال در این اجلاس شرکت کرده است.

کد خبر: ۲۲۷٬۲۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha